Arreflod. December 18, 2006 Report December 18, 2006 Har lite läck från min låda. Någon som har tips om hur jag skall göra?Kommer ur packboxen på bif foto. Har skruvat många år men inte med Usbilar och har därför inte haft nöjet att riva och byta något påen C4 förut. Tack på förhand Mv. Mattias Citera
ThomasFB December 19, 2006 Report December 19, 2006 Ner med tråget, bort med ventilhuset, axeln inre vägen ut, montera nya tätningar- sedan omvänt tillbaka. OBS! Kolla noggrant hur ventihuset och dess ventiler och reglage är monterade INNAN du öppnar bultarna för att ta ner huset. Välj tätningar i en butik som säljer hydraulikdelar, originaltätningarna ger 50-50 chans att det håller tätt, för du har troligen lite slitage på axeln.Det är raka rör- bara att köra. Skratta dej lycklig om det blir tätt och slutar droppa.. Citera
ROLF CMC 1224 December 19, 2006 Report December 19, 2006 HEJ! Demonterade bara bort neutralshift kontakten från axelnpå min c6:a. Sitter en o-ring runt axeln som jag bytte. Fanns hos Hansen racing. Blev heltätt. Häls! Citera
ThomasFB December 19, 2006 Report December 19, 2006 Visst, det går med O-ring, original torde vara av 4-kantig profil Citera
Pelle cmc 375 December 19, 2006 Report December 19, 2006 Börja med o ringen som Rolf beskriver, funkade för mig oxå, gjort på 15 min. Citera
ThomasFB December 19, 2006 Report December 19, 2006 Höll tätt en vecka för mej, sen var det att riva. 1 mot 2- alltså 66,6% chans att det håller Citera
Arreflod. December 19, 2006 Author Report December 19, 2006 Tack grabbar. Nog blir det tätt om jag byter O-ringen eftersom bilenfan kommer att stå i garaget till sommaren.Men men.. jag får väll beklaga mig när solen visar sin heta nuna. Det blir återraport på det här. Mv. Matte Citera
MrTurbo_1645 December 20, 2006 Report December 20, 2006 hade samma läcka på min, http://www.saab4fun.com/mustang04/image ... mage7.htmlTydligen vanligt. Dock hann jag inte fixa det innan det var dax att sända hela lådan på renovering. Röstar ändå på o-ring, så hade jag tänkt göra... Citera
Arreflod. August 4, 2008 Author Report August 4, 2008 Jag tog ned ventilhuset, bort med länkaget, ur med axeln och bytte packboxen. Den "fyrkantiga" o-ringen blev också ny. Orsak till läckaget var att när man tidigare monterat p-boxen så har man inte lyckats lina den ordentligt, troligen bytt den med lådan på plats. En liten bit av yttersta tätningen hängde utanför klämd mellan p-boxen och genomföringshålet. Nu är det i allafall gjort rätt och då blev det...Inte en fläck under bilen nu. ;o) Nästa gång det strular blir det en TCI Streetfighter istället menlådan får sitta tills den brakar. Hoppas den håller i alla fall första månaden med nya motorn.Matte Citera
MrTurbo_1645 August 4, 2008 Report August 4, 2008 Nästa gång det strular blir det en TCI Streetfighter istället menlådan får sitta tills den brakar. Hoppas den håller i alla fall första månaden med nya motorn.MatteHaha.. Så resonerade jag med. Nu står min utan låda och med ett streetfighter-kit på g till nästa år. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.