Jump to content

Featured Replies

comment_34935

Ner med tråget, bort med ventilhuset, axeln inre vägen ut, montera nya tätningar- sedan omvänt tillbaka. OBS! Kolla noggrant hur ventihuset och dess ventiler och reglage är monterade INNAN du öppnar bultarna för att ta ner huset. Välj tätningar i en butik som säljer hydraulikdelar, originaltätningarna ger 50-50 chans att det håller tätt, för du har troligen lite slitage på axeln.

Det är raka rör- bara att köra.

Skratta dej lycklig om det blir tätt och slutar droppa..

:twisted::twisted:

• 1 year later...
  • Author
comment_58464

Jag tog ned ventilhuset, bort med länkaget, ur med axeln och bytte packboxen. Den "fyrkantiga" o-ringen blev också ny.

Orsak till läckaget var att när man tidigare monterat p-boxen så har man inte lyckats lina den ordentligt, troligen bytt den med lådan på plats. En liten bit av yttersta tätningen hängde utanför klämd mellan p-boxen och genomföringshålet. Nu är det i allafall gjort rätt och då blev det...

Inte en fläck under bilen nu. ;o)

Nästa gång det strular blir det en TCI Streetfighter istället men

lådan får sitta tills den brakar. Hoppas den håller i alla fall första månaden med nya motorn.

Matte

comment_58468
Nästa gång det strular blir det en TCI Streetfighter istället men

lådan får sitta tills den brakar. Hoppas den håller i alla fall första månaden med nya motorn.

Matte

Haha.. Så resonerade jag med. :)

Nu står min utan låda och med ett streetfighter-kit på g till nästa år.