Jump to content

Recommended Posts

Känner inte till redline så bra men kan inte vara någon störr skillnad bägge verkar vara bland det absolut bästa på marknaden. Jag fågade om det finns någon åf för RP i mellansverige och blev hänvisad till "Bilbitar 08272615 Spør etter Kalle". Dessutom hade man inget emot att skicka direkt från Norge. Just nu har man tillbud 50% rabatt för förstagångsköpare vilket gör att priset blir riktigt bra. Väldigt snabb och bra resons, använd e-mail adressen som står på hemsidan.

Är det någon större skillnad än redline?

Deras (RP) prostock-olja sägs vara den bästa som finns, men det är inget för vem som helst. Vet om en i USA som körde sin Stocker på deras 0-olja, körde rekord och sen började fira. Morgonen efter gick inte motorn runt; oljan är så aggresiv att allting korroderat inuti... :roll: Den måste tappas ur så snart som möjligt efter körning.

God jul!

mvh

Jocke

OK!

Men jag tänkte mest på deras "normal användar sortiment" som jag antar Blackstang är ute efter.

Misstänker att deras sortiment är ganska likartade fast med olika namn.

Max gear/shockproof ?

purple ice/waterwetter ?

o.s.v

Redline finns ju hos t.ex MECA/autoexperten & mekonomen.

Vilket då också är ganska simpelt att få tag på.

god jul/Peter

Det är alltid intressant med smörjmedel finns alltid mycket åsikter. Nåväl, det hela började faktiskt med att jag slängde in ett inlägg på ett amerikanskt forum och frågade lite om olja till bakaxeln. 100% svarade RP Max Gear och dom rekommenderar även en liten burk Motorcraft friction modifier även om RP säger att den ska vara OK även för diffade axlar. Det gjorde att jag började kolla upp RP och var man kan få tag på den. Började snegla även på motoroljan, det inns ju faktiskt inte så många typer av olja att få tag i, i Sverige när det gäller 10W-30 som Ford säger att det ska vara. Verkar ha ett bra rykte. Jag kommer nog att köra RP i diffen och i motorn nästa säsong.

Jocke, kör du med friction modifier ihop med Redline i axeln eller kör du spole?

Mvh

Kjell

jag mailade redline om detta, ang shockproof i bakaxeln.

Shockproof innehåller bara lite friktionsmodifierare, Så de rekomenderade att man fyller med shockproof + 1% LS tillsats..

kör en sväng, knäpper det om diffen så tar man 1% till o.s.v till den blir tyst.. på så vis får du exakt rätt mängd.

Jag kör numera spole, men hade originaldiffen i tills en av drivaxlarna gav upp. Körde då som nu med lightweight shock proof, Mitt clutch pack hade dock legat i friction modifier i ca en månad innan montering, så jag hade ingen tillsats i efter det. För gata så skulle jag nog göra som Peter skrev innan. Har för mig vi diskuterat det i annan tråd.

mvh

Jocke

Hej

Nu när ni är inne på oljor som är ett ämne som nog alldrig når sitt slut på sagan.

Så blir jag lite nyfiken på om någon här har provat Omegas produkter, nu var det länge sen jag köpte något från dom men dyrare oljor har jag inte hittat. Frågan är är dom lika otroligt överlägsna som deras i särklass högsta pris? Redline är ju biligt när man jämför med Omegas priser :-- Om dom nu inte har sänkt priserna förstås?

Hade en tid i mitt liv när jag leta efter dom dyraste och finaste oljor som fanns det var då jag kom i kontakt med Omega. Har själv alldrig hört något negativt om deras produkter utan snare bara fantastiska historier om dom. Fick även en väldigt fin vissning av dom med visspnig för att få se att deras växelådsolja inte kunde skumma m.m.

Men min stora nyfikenhet är nog om 87gt50 har provat deras olja i sin extrema bil eller har någon kompis som testat och sett hur den fungera på Omega.

http://www.magnagroup.com

http://www.smorjteknik.se/

Mvh

MrV8

Har nog aldrig hört talas om Omega, men jag testar gärna om nån sponsrar... :D

Min bil är inte extrem på något sätt, där e säkert flera här på forumet som kan köra åttor runt min med sina gatbilar... Det som är svårt med min klass är att få det att gå fort med tunade originaldelar, kortfattat...

mvh

Jocke

Förstår mig inte riktigt på vitsen med att köra med svindyra oljor , Jag kör med shell olja i både motor trans och axel funkar kanon. Vad blir skillnaden med tillexpempel RP . Går bilen fortare ? :lol:

Förstår mig inte riktigt på vitsen med att köra med svindyra oljor , Jag kör med shell olja i både motor trans och axel funkar kanon. Vad blir skillnaden med tillexpempel RP . Går bilen fortare ? :lol:

Ja, om du använder rätt oljor.

Jag körde med rp i min gamla fox , kan inte påstå att jag märkte nån skillnad, Men däremot var redline en sucse i T5an ,Då den var grymt svår växlad när det var kallt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...