berne January 8, 2007 Report January 8, 2007 Någon som har en ide om varför nya servoslangar ( de korta mellan cylindern o kontrollventilen) absolut inte passar på min cab-65:a? De gamla har längre rör i ändarna - för att slangarna skall komma längre ner och böja undan ordentligt för styrningen. Nya slangar som jag köpte har korta rör och slangarna tar ovillkorligen i Pitmanarmen och är följaktligen oanvändbara. Följden av detta har blivit att jag fått låta bygga om med de gamla rören pålödda på nipplar med de nya slangarna.(de gamla slangarna var slut så jag var tvungen att byta) Detta blir stelare än orginalet. Slangarna skall ju kunna röra sig lite fram och tillbaka. Men varför passar inte nya grejer??? Det är stor skillnad på rören.Såvitt jag kan förstå sitter det orginalgrejer på bilen. Någon som har råkat ut för detta eller har en ide´om varför? Citera
Nenne January 8, 2007 Report January 8, 2007 Repop grejer? Kan vara ganska dålig pasform på sån't. Även NOS kan skilja sig från OEM. Citera
Ronnie S January 9, 2007 Report January 9, 2007 Är du säker på att du har fått rätt slangar, det skiljer tydligen mellan årsmodellerna? Här är en bild på slangarna till 65-66 (hittade tyvärr ingen på 67-68 ):http://www.virginiaclassicmustang.com/c ... emid=SU831 Citera
Nenne January 9, 2007 Report January 9, 2007 Jag vet inte om bilderna är 100% att lita på, men Mustangs Unlimited har 3 eller 4 olika varianter av slangarna.http://www.mustangsunlimited.com/Cat_ke ... &x=12&y=11 Citera
berne January 9, 2007 Author Report January 9, 2007 Ja visst. Detta förklarar ju saken. Fähunden har ju skickat mig 67:ans slangar! Varför skall man alltid få fel grejer och prylar med taskig passning? Som jag har slitit med att få det här eländet att passa och t.o.m. byggt om de gamla slangarna! Tackar så hemskt mycket för den upplysningen! Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 3, 2007 Report February 3, 2007 Hej Berne.Har du fortfarnde trassel med slangarna, jag köpte nyaoch monterade dessa utan problem, nu vet jag att det ärolika till 65-tidig67 o sen 67,68-70. Skickar en bild på de jag monterade på min vagn i januari. Citera
Recommended Posts