Jump to content

Featured Replies

comment_35629
Hei. Det er et såkallt "dogbone". Skal ta bort eventuelle drivverk-viberasjoner dersom du kjører på feks 1600rpm i 5. gear.

Men, de fleste av oss kjører ikke på så lave turtall, så sleng den over til nabo n... :D Kan demonteres, og test bilen uten den. Mvh TA

Kör ni inte på så lågt varv :D , det är ju vid 1500 rpm på 5:an jag tycker min kommer som bäst sig till rätt på lagom krokiga små vägar mullrar fint i uppförsbakarna.

Men Freddan302 varför ta bort den ? För att spara vikt eller varför?

Mvh

MrV8

  • Author
comment_35631
Hei. Det er et såkallt "dogbone". Skal ta bort eventuelle drivverk-viberasjoner dersom du kjører på feks 1600rpm i 5. gear.

Men, de fleste av oss kjører ikke på så lave turtall, så sleng den over til nabo n... :D Kan demonteres, og test bilen uten den. Mvh TA

Kör ni inte på så lågt varv :D , det är ju vid 1500 rpm på 5:an jag tycker min kommer som bäst sig till rätt på lagom krokiga små vägar mullrar fint i uppförsbakarna.

Men Freddan302 varför ta bort den ? För att spara vikt eller varför?

Mvh

MrV8

Jo nog kör man väl vid såna varv när man ligger på långkörning...

Varför? Därför :D Nämen, ser ut som nåt onödigt nån på ford har suttit och gissat sig till... Sen blir den ju lite lättare ;)

comment_35654

He he , tja, hvorfor... ? Vel, det viktigste er ekstra vekt på den delen som skal bevege seg i alle ujavnheter i veien. Tror klumpen veier ca. 4kg, og det medfører ekstra belastning på støtdempere og fjærer. OG på bilens totale vekt... :-- Klart den kan sitte der. Fords ing. team har brukt minst 100timer på å få den til å passe inn. Som orginal cruiser bil , leave it as it is... Just Me ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...