Jump to content

Recommended Posts

Är på G att köpa en ny Mustang GT (-07:a) och importera själv. Finns det vita blinkersglas att köpa och montera i orginalkofångaren?? Jag vill nämligen inte borra i en lampa i strålkastaren, utan använda orginalplaceringen.

Har hittat en typ av glas, men är godkänns detta glaset i Sverige?

http://store.cal-mustang.com/showdetl-7-10852-25-0.html

Vad gäller för krav på framblinkers när det gäller färg? Jag vet att på de äldre modellerna byter många bara glaset och kommer igenom SBP.

Vidare måste man montera en sidoblinkers. Finns det några lämpliga godkända typer som man kan montera med dubbelhäftande tejp? Tänkte isåfall montera den nära dörren och dra in kablarna i springan. Allt för att slippa borra i bilen. Dessa kommer ju naturligtvis "trilla bort" så fort den är registrerad..... :roll:

Hastighetsmätaren är ju som tur märkt i både miles och km, men trippmätaren och färddatorn är ju i Miles. Går detta att ändra på något smidigt sätt, eller ska man bara lära sig att leva med det?

/Daniel

Hastighetsmätaren är ju som tur märkt i både miles och km, men trippmätaren och färddatorn är ju i Miles. Går detta att ändra på något smidigt sätt, eller ska man bara lära sig att leva med det?

/Daniel

Färddatorn och trippen kan man växla mellan miles och km med knapptryckningar på färddatorn (iaf -05).

Hej, vill minnas att du måste välja interior upgrade package då kan du växla mellan miles och km. Är bilen från Kanada får du även dominant km/h skala, lite lättare att se hur mycket för fort du kör då 8)

Mvh

Freddan

Är bilen från Kanada får du även dominant km/h skala, lite lättare att se hur mycket för fort du kör då 8)

Kör för fort.....det gör jag aldrig....:roll:

Är det mer än hastighetsskalan som skiljer mellan USA o Kanada??

Motorvärmare är standard för bilarna som kommer från Kanada, dock lär den vara gjord för 110V... Vet inte om det skiljer något i rostskyddet också, lite skillnad på klimatet ;)

Hej.

Tror inte den blir godkänd med "tillfällig lösning" på sidoblinkers.

Du lär bli tvungen att borra hål och montera ett par finns många bilar idag som har rätt snygga sidoblinkers.

När det gäller det vita glaset så kan det nog gå att regga med, men det bästa är ju att adda dom efter,,,,

mvh Tommy 8)

Hej.

Jag tejpade på dessa som sidoblinkers på min 06a. www.conrad.se

Artikelnummer: 854307. vet inte om besikningskillen var snäll den dagen, men det fanns med ett intyg i ljussatsen som jag hade med bland dom andra handlingarna.

MVH//

Janne

Hej klistrar in lite från en tråd avseende -66.

Var ju tvungen å glassa med lite vägverksinfo:

51 § Bil skall ha två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd.

Senare ändrat till:

Bil av 1976 eller senare års modell skall ha minst två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd.

78 § Bil och släpvagn skall ha ett jämnt antal körriktningsvisare som avger bakifrån synligt orangegult ljus. Fordon av 1975 eller tidigare års modell får dock ha körriktningsvisare som avger rött ljus.

Bil skall ha ett jämnt antal körriktningsvisare som avger framifrån synligt orangegult ljus. Fordon av 1975 eller tidigare års modell får dock ha körriktningsvisare som avger vitt ljus.

Bil av 1986 eller senare års modell skall ha en körriktningsvisare (kategori 5) på vardera sidan som avger orangegult ljus åt sidan.

101 § Bil vars längd överstiger sex meter skall ha sidomarkeringsreflex-/reflexer som vid belysning återkastar orangegult ljus åt sidan.

106 § Sidomarkeringsreflex får kombineras med sidomarkeringslykta.

Tusan, nu är ju allt glasklart

/Ursäkta intrånget hos er nybilare

Svedis :--

• 4 months later...