Jump to content

Funderingar över min -67:a Kanske någon vet??


BengtSturesson

Recommended Posts

Jag är relativt ny ägare av Mustang -67:a och har en undran om dörr sidorna på denna... På mina dörr sidor satt någon form av egen tillverkadde trä historier.. i nedre del av dörr. Tog bort dessa för att se hur det såg ut under.. Där var då i nedre del/mitten ett fyrkantigt hål... Frågan är då... Ska de va så orginalt? Och om... va ska sitta där? Har det vart någon form av bredare list historia suttit där en gång i tiden.. och vad då tro?

En annan fråga är om bagagerummet... Hur ska det se ut i färg val... ska de va svart eller som i bilens färg?

Finns det någon som kan o vet något om detta på Mustang -67?

Link to comment
Share on other sites

Dina dörrar kommer från en bil med "Luxury interior". Längst ned på dessa dörrar sitter det en ribbad "grill" som täcker hål för belysning och möjligen högtalarhål ( om bilen haft stereo8). Om din bil är en "luxury" ska den ha kod 65B, 63B eller 76B som "body code" på dörrplåten (beroende på om det är en HT, FB eller Cab).

Denna inredning är kanonsnygg och innehåller förutom dessa galler även borstade aluminium inlägg på dörrsidor och instrumentpanel, samt speciella glafiberdetaljer runt stolarna och även konsol'er i tak och golv.

Krom runt pedalerna, klocka och på HT, bolstrade quarterpanels (bredvid baksätet).

Bagaget ska lackeras i bilens färg. Motorrummet däremot ska vara semi gloss black - sidenmatt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...