Jump to content

infästning av baksätesbälten


berne

Recommended Posts

Kan någon hjälpa mig med upplysningar om hur man fäster baksätesbälten/midjebälten i en HT-65. Att det måste vara i en balk eller förstärkning, vet jag. Men VAR borrar man hålen? Det finns väl inget förberett bak, som det gör till de främre bältena? Mycket tacksam för hjälp!!

Link to comment
Share on other sites

Det här med bälten är lite upp till dig faktiskt att bara svetsa in ett nytt fäste.

Leta upp ett ställe på stolpen som har bra profil och tillräckligt djup för en mutter.

Enklast är att svetsa in en ny grövre platta på vilken du svetsat dit en vanlig M12 mutter på baksidan.

Vill du inte svetsa så finns det "POPNUT" att installera.

M12 dimension är att rekommendera.

Den funkar som en gigantisk popnit i stål som du nitar fast i en balk.

Används inom bilindustri!

Tyvärr krävs specialverktyg och det vet jag inte vilka verstäder som har.

Själv har jag sådant privat och det är KANON när man jobbar med bil och inte vill ha lösa muttrar i chassit.

Link to comment
Share on other sites

Hej du, jag har letat igenom hårddisken efter bilder jag trodde fanns. Hittade ingenting tyvärr...

Fästena sitter inte i ngn balk utan med förstärkningsplåtar med ett mutterstycke i. Enklast är om du ber någon med en 66a att lyfta på baksätet. Där sitter ju original som du kan kolla på, och göra liknande installation själv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...