TonyM67 February 11, 2007 Report February 11, 2007 Hej;Gummilisten runt min främrevindruta ser lite sprucken och torr ut Så jag begav mig till en Bilglas reparatör för att ta reda på vad det skulle kosta att byta denna.Enligt honom så skulle man tvingas byta hela rutan för att kunna byta listen, Det kan väl tänkas att det är så men det mest förvånansvärda var att han inte kunde erbjuda mig någon gummilist utan denna fick jag skaffa fram själv. Bilglareparatören anses som mycket seriös och finns i ett flertal städer i Sverige i Västerås går han under namnet AAA.Har någon mer råkat ut för detta? Är det så visst måste det väl ha bytts en hel del Mustang rutor i Sverige TonyM67 Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 11, 2007 Report February 11, 2007 Hej Tony.Glasmästaren har rätt att kräva en ny gummilst av dig vidrutbyte, gummilisten finns att köpa hos b.l.a. Rolands Mustangdelar Filipstad eller AB Sven Ullman Uppsala,kolla hemsidans LÄNKAR eller SPONSORER. Jag har skrivit ett reportage i vår klubbtidning för någraår sedan om hur du bytter ruta-list själv, om du vill kanjag maila deta till dig, jag är säker på att du kan byttabara listen själv, om rutan är ok så sparar du denkostnaden. Jag känner några glasmästare och dom vill egentligen inteta i rutbytten där det ingår gummilist, kommentarerna haralltid varit att det är ett kladdgöra, idag limmas ju rutornadirekt på bilen och det är kanske mer av bekvämlighet somman helst slipper byte med gummilist. Det är förövrigt samma ruta och list till 65-68 Mustang. Skriv ett mail om du vill ha mitt reportage om rutbyte. Citera
ymmot_is March 1, 2013 Report March 1, 2013 Hej!Jag ska precis byta ruta fram och byta list på bakre, så jag tar gärna emot dina tips om det! Citera
turbo57 March 1, 2013 Report March 1, 2013 Hej Lars, jag tror det är fler här som är intresserade finns det ingen möjlighet att lägga ut reportaget här så att vi nyare medlemmar kan få ta del av dina kunskaper /mvh Leif Citera
Johan HT-66 March 1, 2013 Report March 1, 2013 Jag fick hjälp av en granne som är glasmästare då mina rutor skulle tillbaka efter lack. Givetvis nya gummi lister. Jag är glad att jag fick hjälp, blev MKT bra. Han visste vad han gjorde. Även om det inte är svårt att lägga i rutorna, så var det lite klurigare med kromlisterna./ Johan Citera
Recommended Posts