Toni CMC1361 February 16, 2007 Report February 16, 2007 Tack Lasse i Visby för switchen, nu ska den bara hamna rätt oxå...Någon som vet var i handskfacket den ska sitta och var reläet ska fästas?Kopplingsschemat och "elteckningen" har jag, men de ger inte exakta positioner.Ha en skön helg! Citera
R Lenngren February 16, 2007 Report February 16, 2007 Hej ToniVet inte om den switchen skall sitta i handfacket som orignal. Har min ungefär rakt under handfacket, underkant instrumentbräda. Du kan titta där ifall det finns färdiga hål som stämmer med hålbilden varnings-signalknappen. Har läst någonstans att man gömde switchen i handfacket på exportbilar för att det var olagligt att använda tillsammans rött sken eller om det var vitt sken? Varningsblinkreläet sitter mellan radion och handfacket, om jag har fel får någon gärna rätta mig. Har kanske också betydelse i vilken fabrik bilen var tillv. i, min 66 är tillv. San Jose .CAMvhRolf Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 16, 2007 Report February 16, 2007 Hej.Här kommer lite kraffsklotter som kanske kan vara till hjälp. Citera
Ronnie S February 17, 2007 Report February 17, 2007 Jo, kontakten ska sitta i handskfacket original. Jag hittade ytterligare en bild, som kompletterar Lars bilder ovan: http://www.hammar.dyndns.org/wiring/1966/66acces.jpg På svensksålda bilar togs varningsblinkersen bort pga att det var (och troligen fortfarande är?) förbjudet med rött sken på varningsblinkersen. Jag hade dock tidigare en -66:a som var importerad 1970, och den hade kvar varningsblinkersen. Besiktningen hade aldrig några synpunkter på det under de år jag ägde bilen, dom visste nog inte ens om att kontakten satt i handskfacket. Min nuvarande Mustang har också fungerande varningsblinkers (-68 så kontakten sitter på rattstången) och den gick igenom registreringsbesiktningen för två år sedan med det också. Citera
Svedis February 17, 2007 Report February 17, 2007 -75 och äldre bilar får ha vit blinkers fram och röd bak. ( efter det ska det nog vara gult?). Varningsblinkers är ävenså godkänd för dessa årsmodeller med de gamla färgerna./svedis Citera
Recommended Posts