Jump to content

Featured Replies

comment_36538

Hej Toni

Vet inte om den switchen skall sitta i handfacket som orignal. Har min ungefär rakt under handfacket, underkant instrumentbräda. Du kan titta där ifall det finns färdiga hål som stämmer med hålbilden varnings-signalknappen. Har läst någonstans att man gömde switchen i handfacket på exportbilar för att det var olagligt att använda tillsammans rött sken eller om det var vitt sken? Varningsblinkreläet sitter mellan radion och handfacket, om jag har fel får någon gärna rätta mig. Har kanske också betydelse i vilken fabrik bilen var tillv. i, min 66 är tillv. San Jose .CA

Mvh

Rolf

comment_36544

Jo, kontakten ska sitta i handskfacket original. Jag hittade ytterligare en bild, som kompletterar Lars bilder ovan: http://www.hammar.dyndns.org/wiring/1966/66acces.jpg

På svensksålda bilar togs varningsblinkersen bort pga att det var (och troligen fortfarande är?) förbjudet med rött sken på varningsblinkersen. Jag hade dock tidigare en -66:a som var importerad 1970, och den hade kvar varningsblinkersen. Besiktningen hade aldrig några synpunkter på det under de år jag ägde bilen, dom visste nog inte ens om att kontakten satt i handskfacket.

Min nuvarande Mustang har också fungerande varningsblinkers (-68 så kontakten sitter på rattstången) och den gick igenom registreringsbesiktningen för två år sedan med det också.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...