Jump to content

Ekonomiplåt


mrdiesel

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Jag har beställt från Parco och fink vänta närmare 2 år på vissa grejer, så jag betalar gladeligen några kronor mer hos Roland eller Tonys

Det låter väldigt konstigt har aldrig haft några som helst problem med partco.

Dom ringer mej efter någon vecka och talar om att nu har dina delar kommit om dom inte har det i lager.

Tonys auto parts köper sina plåtar av partco och han skall väll ha lite för det med antar jag.

Link to comment
Share on other sites

Det finns flera leverantörer, men som sagt partco är en av de leverantörer som säger direkt om det inte finns i lager. De gånger jag har beställ så har det tagit ca en vecka med leveransen. Passform och kvalite kan nog inte Partco påverka, men du kan ju alltid fråga om det är Canadensisk eller Taiwainplåt. Jag har fått båda varianterna.

Du frågar om baklucka. Jag köpte en Ford originalbaklucka ny i kartong från känd svensk leverantör för skitmycket pengar, och inte ser den något bättre ut än andra reprobakluckor jag sett. Kanske om man la dom bredvid varandra och detaljstuderade.

Link to comment
Share on other sites

Min ena fram skärm var kass, när jag slipade bort allt spakel så såg skärmen ut som om någon hade skjutit på den med en kul spruta.

Så jag beställde en ny och det visade sej att repro skärmen passade bättre än vad den andra som satt på andra sidan och var orginal gjorde.

Men som sagt bara för att en repro skärm passar bra är det inte alls säkert att nästa gör det.

Köpte även två nya dörrar från partco, det dög till mej men skall man vara lite grinig så var den ena dörren perfekt medans den andra var lite fel svetsad.

Som sagt kvalliten varierar men passformen på orginal delar är ju också under all kretik.

Pest eller kolera alltså.

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt från Parco och fink vänta närmare 2 år på vissa grejer, så jag betalar gladeligen några kronor mer hos Roland eller Tonys

Det låter väldigt konstigt har aldrig haft några som helst problem med partco.

Dom ringer mej efter någon vecka och talar om att nu har dina delar kommit om dom inte har det i lager.

Tonys auto parts köper sina plåtar av partco och han skall väll ha lite för det med antar jag.

Bara min erfarenhet, men det kanske beror på vem som beställer...

När jag ledsnat helt på att vänta, ringde jag Tonys och han hade det hemma på hyllan. Så när jag ringde Partco och skulle avbeställa sa han att han fått hem grejerna (bakre rambenen) samma dag så då lät jag honom skicka grejerna men jag lovade mig själv att inte handla mer av honom...

Jag har inte kvar lappen med dom exakta datumen men det var närmare 2 års väntan och då ringde jag ett antal gånger och fundera när jag skulle få grejerna. Så jag kan inte gå igod för deras service, men som sagt detta är bara min erfarenhet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...