Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Funderar lite på en Fastback från 67. Har hittat en som HC Bilservice i Lund säljer.

Det jag vill veta är vad står en sådan i pris, och hur kollar jag upp vad som va orginal i bilen. Hittade Marti rapporten men finns det något alternativ så man får svar direkt!

Ex vad e det för orginalmotor, inredning, färg osv.

Nån som kanske har haft med företaget att göra som kan säga något?

Mvh

Daniel

Alla options framgår ju inte, men Du kan ta reda på en del fakta med hjälp av plåten i vänsterdörrens bakkant (kolla bara att chassinumret stämmer, dörren kan ju ha blivit utbytt).

http://www.vintage-mustang.com/topics/d ... ecode.html

För mer detaljer så behöver Du ha tur och hitta ett "Build Sheet" i bilen, även "Body Buck Tagen" kan vara en god hjälp (såvida inte bilen är byggd i San José fabriken som inte använde "Body Buck Tags" 1967.

Rimligt pris har jag ingen aning om, det beror på så mycket så det vill jag inte ens spekulera i.

Hej tittade på bilen i våras tyckte ej att den va någon höjdare dåligt rostlagad och tillfuskad lite här o var , en upp-piffad snikbil måste finnas något bättre för det som de begär,,,