Jump to content

min pv krånglar igen...


Jimmy_the_1

Recommended Posts

Hej

Jag har problem med min pv -60 igen. Den har en B16 i som och nu plötsligt så är den extremt svårstartad. Den får jättedålig gnista när jag kör på startmotorn men när den väl startar så går den som vanligt. Jag måste koppla in ett 12 volt batteri för att den ska gå igång. Detta är gjort. Nya tändstift, ny kondensator, ny jordkabel, nytt 6 volt batteri utan förbättring. Någon som har några ideer vad det kan vara?

Mvh Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Håller med, byt tändspolen - om du får tag i en 6V, vill säga annars skall det visst finnas andra sätt.

Jag hade precis samma problem på min 60:a plus att bilen dog varje gång den blivit varm (efter 8-10min). Efter att jag bytte går den så fint, så...

Vad har du för färg på bilen. Min är midnattsblå med biege / röd inredning.

Link to comment
Share on other sites

Två andra alternativ:

- kolla jordkabeln mellan startmotorn och motorblocket

- kolla startmotorkolen resp. kollektorn

6-voltarna är känsliga varelser och om det krävs för mycket malla till startmotorn tas gärna detta från t.ex. strömmen till tändspolen.

mvh/Frasse

PS! Någon som behöver en komplett uppsättning Vst handböcker till PV & Amazon B4B - B18S ? :--

Link to comment
Share on other sites

Håller med, byt tändspolen - om du får tag i en 6V, vill säga annars skall det visst finnas andra sätt.

Jag hade precis samma problem på min 60:a plus att bilen dog varje gång den blivit varm (efter 8-10min). Efter att jag bytte går den så fint, så...

Vad har du för färg på bilen. Min är midnattsblå med biege / röd inredning.

Tack för alla snabba svar. Min är Mossgrön med vit/röd inredning sedan har jag tre pv:ar till men det kan vi ta någon annan gång :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Är du säker på att det är dålig gnista som gör den så svårstartd och inte felställd förgasare? När jag ställde in snabbtomgång och choke på min 57:a försvann de problemen helt. Före det fick jag stå och mala o mala så jag nästan tömde batt. innan den startade. Med rätt inst. av snabbtomgång o choke kom den direkt vid startförsök. Bara en ide...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...