Jump to content

Featured Replies

comment_2286

Min 289:a med Holley 600 vill gå ryckigt, när jag kör sakta med lite gas. Skall den ha fetare eller magrare? Eller sitter problemet någon annanstans? (den är för övrigt bestyckad med Cobra Jet-kam och planade toppar) Det är inte ryck från kammen som vill driva, utan från förgasaren. Tacksam för upplysningar!

comment_2332

OK! Jag kan försöka svara men det är väldigt svårt att svara på sådana här generella fel som kan ha massor av orsaker

Vad är Cobra Jet kam? Är det en vass sak?

Det första jag tänker på är att du har trimmat för mycket och kör med orginal turbin i automatlådan. Då är det omöjligt att få det gå rent på låga varv.

Du får då för lite vacum i insuget och bensinen förgasas ej vilket ger ryckig gång

Först vid kammens arbetsområde kommer det fungera.

Exempelvist om kammen ha ett arbetsområde på 3000-7000rpm och du kör med en orginal turbin som har stallspeed ca 2500rpm så förstår du kanske själv att det inte går.

Men som sagt! Vi måste veta kammens värden och arbetsområde

comment_2396

Min Holly, (visserligen inte 600), plockade jag isär för att bilen gick ryckigt och dog vid låga varv. Det visade sig vara tillskottsventilen som börjat "becka" igen pga skit i bensinen. Som sagt det kan nog bero på mycket..... men ett extra soppafilter och ny bensinpump löste mina problem.

// Mattias