Jump to content

Problem att lufta bromsarna!!


Recommended Posts

Äntligen har man fått ihop bromsarna, har haft upp vid hjulen och huvudbromscylindern. och sen var det bara världens enklaste sak kvar, att lufta, trodde jag. Jag får inte ut luften, har luftat på huvudbromscylindern och på alla hjulbromscylindrar. men ändå så går pedalen i botten. jag har även justerat bromsarna så att dom NÄSTAN ligger på.

VAD har jag missat??

finns det nåt mer ställe att lufta på??

eller nåt mer man ska göra?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej, jag har igår sprungit på samma problem.

Har bytt delar och backar, lyftat enligt hur man ska göra och sett oljan komma fram i slngen men likförb..... så åker bromspedalen i botten när man trycker på den.

Vad mer finns att göra eller vad har jag missat ???

Kan ju inte åka runt nu i det fina vädret :cry:

mvh // Anders

Link to comment
Share on other sites

Något som är fullt möjligt och inte helt ovanligt är att om du har skivbromsar i fram att du har förväxlat höger och vänster sida. Isåfall så komer luftningsnippeln fel och det finns en ansenlig mängd luft kvar för att inte få någon bromsverkan, pedalen går i bott osv.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har trummer runt om och ska idag försöka lufta igenom hela bromssystemet, fråga min sambo om hjälp att sitta o trampa på pedalen en stor del av dagen så får vi se.

Som det är nu så är det inget motstånd alls när man trycker på pedalen, man trycker den i botten med ett finger utan problem.

HARE // Anders

Link to comment
Share on other sites

Hurra nu fungerar det och han med en kort provtur på söndagskvällen.

Pumpade igenom hela systemet med ny bromsolja, det var tydligen fullt med luft i systemet, men efter ett par timmars luftning och pedalpumpande så har jag nu fungerande bromsar :D

Tack för alla tips från er alla i Mustangvärlden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...