Jump to content

Recommended Posts

Hejsan Lasse heter jag och är nybliven LYCKLIG Mustangägare pärlan är

en 94 med 5.0 V8 intagen vintern 04/05 ifrån Florida.

Jag har en liten fråga om kulören på lacken, det står RD på lappen i dörrsidan i mina ögon är färgen Turkos är det någon som vet vad färgen

kan heta.

och var jag kan hitta bättrings stift för det finns några märken på pärlan.

Jo en sak till det finns ett knarr ibland i framvagnen när man svänger men bilen är nybesiktad och dom hade inga åsikter om knarret.

Någon som vet vad det kan vara

Vore tacksam för svar på dessa gåtor.

MVH Lasse

Tackar för lack tipset Danne, då skall jag pröva hos Ford.

Är det ingen där ute som har en susning om knarret eller är det

typ ett mustang knarr spm är vanligt.

Jag har hålligt på mycket med saabar trimmat och skruvat och alla

sabbar jag har haft har läckt lite olja i främre högra hörnet det så kallade

saab läcket.

Kanske knarret är något liknande, ingen som vet.

MVH Lassemalare

Det är inte samma drag här som på vissa andra forum men det är ju inte mängden som räknas...:-)

Jag har precis köpt min(-95a GT Cab) och inte kört så många mil med den men framvagnen är nog inte så komplex utan kolla upp alla eventuella glapp och spel. Sedan kan det vara trångt med andra hjul och däckbredder, torra bussningar osv.. bussnigar går ju att felsöka med såpa vilket ju inte är någon lösning men ett sätt att spåra ljud. Kanske har du en innerskärm som tar i eller som sagt standard grejor att kolla som brustna fjädrar, original eller sänkt ?, ja har du meckat Saab kommer du säkert underfund med denna också !!!

Lycka till !

/Mvh Per

Hej Lasse.

Det är många på vårt forum också, det är många inlägg som

tas omhand av kunniga, jag tror att du har en knepig fråga

bara, knarr i framvagn är en sjukdom som var och är mycket

vanlig på dom gamla Mustangerna med övre bärarm som

oftast lagringen torkat ihop på. :(

Många gick att rädda med lite nytt fett och andra får man

byta halva framvagnen på, ditt problem har inget med

bärarm att göra jag tror och är nästan säker på att du

har ett knarr från kränghämarens fästpungter, jag vet

inte om du kollat på gummi i de s.k. knirckstagen som

sitter i ändarna på kränhämaren. :?

Kränghämmarens jobb är ju att hålla i lite i kurvorna

men har också en påverkan av fjädringen i karossen,

jag tror och har tankarna åt det hållet. :roll:;)

Jag gör ett inlägg på din fråga så får vi se om det

sätter fart på andras hjärnor. ;)

Nu blev jag riktigt glad vad vore livet utan tips, jag har precis köpt den och har väl tillbringat större tiden av dom 3 senaste veckorna med att köra ( dock ej på arbetstid) hahaha.

Dom första 10 dagarna av musse ägande kunde jag bara drömma då min blindtarm sprack, det var samma dag som jag köpte pärlan.

Men nu e man riktigt på G, på tal om att meka så var det mest motor man jobbade med på Saabarna (trimma) har inte behövt byta något under bilen på 9.5an sen den var ny 1999.

Så det är väl dags på den också.

men måste säga att jag är ganska imponerad av mussens uppförande

på vägen jag minns min ungdoms jänkare som man körde ojojoj då var man ju livrädd om man närmade sig en böj i över 100 blås.

Men tack för tipsen jag skall under och titta och känna.

MVH Lassemalare :--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--

Säger välkommen till Lassemålare, och gratulerar till Köpet.

Har samma problem på min att den kan knirra i framvagnen.

På min är det spindellederna som börjar knirra.

Föra ägeren sa att han och hon brukade lämna in den på smörjning av framvagnen då. (dom servade den minst var 3 månad som dom sa inför Californens hårda avgaskrav)

När jag titta under var båda gummina sönder om någon skrurit upp dom eller ej vet jag inte men man såg att någon pumpat i fett genom hållen i gummina på lederna.

Jag har gjort lika dant nu i 2 år och dom är helt tajta och tystnar efter smörjning.

Funderar på att försöka borra i nipplar underifrån och pumpa fett i dom unederifrån så håller det nog längre innan det börjar knirra igen.

Om du bytter något i framvagnen titta efter leder men fett nipplar i har byt P-endarna till sådana. Kosta 300kr st.

Sen gillar du väghållningen så ska du se hur fin den är med lite eftermarknadsgrejer, då har du en riktigt sten på vägen. Som klarar riktigt snabb körning på kurvig väg. Se i min avatar vad som sitter på min, finns en till här på forumet som har liknade grejer på sin du även kan prata med om, hur han tyckte före och efter.

Sen vill du ha den lite extra snabb i styrningen ställ framvagnen så hjullen nästan är raka med knappt något to in. Då får du en bil som är väldigt villig på snabba fil byten och riktigt bussig i styrningen. Dock lite mer spårkännslig vid landsvägskörning, och måste passas lite mer på vägen.

Mvh

MrV8

Tack för den infon man kan tydligen som vanligt göra hur mycket som helst för att piffa upp.

Jag ska kolla upp lederna.

Det där med styrningen lät KUL att det spårar mer får man väl leva med

fast jag har märkt att den är lite ska vi säga oroligare på vägen än min saab man får hålla i mera.

Men dom gammla jänkarna man hade när man var 20 års åldern då var det baske mig 2 händer på ratten anars vart man airborn.

Tack mrv8

MVH lassemalare

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...