Jump to content

Recommended Posts

Hej

Jag tänker beställa en radio passande min 67:a När jag tittar i Dallas M katalog

ser jag att det på flera ställen kan stå ex: USA -2 USA-2c MS-USA-5P

LM-USA-2C visserligen står detta även under nendors part, men dessa bokstavs kombinationer USA-2C- 5P eller 2-1 kan de ha att göra med olika radio regioner i USA ??

Tony M67

Det ser ut som artikelnummer i mina ögon, och jag kan inte minnas att jag hörde något om radioregioner därborta. Det var bara att ratta in den station man ville lyssna på.

Pelle cmc 375 said:
Jag kan inte detta till 100% men har för mig att det inte stämmer med freqvenstegningen i USA kolla innan du beställer, har skrivits om i forumet tidigare.

Det är möjligt att sändningarna i USA höll sig till 0,2 MHz frekvensintervall (udda tiondelar tror jag, dvs 95,7, 95,9, 96,1, osv), det kommer jag inte ihåg helt och hållet. Min japanska hemstereo (inköpt i Sverige och alldeles utmärkt fungerande i USA) klarade intervall på 0,05 MHz så jag tänkte jag aldrig på det.

Det är i vilket fall som helst klokt att ställa en fråga eller två om radion klarar FM radiosändningar med frekvensintervall på max 0,1 MHz (verkar vara tillräckligt här i Boxholm i alla fall).