Jonas K September 17, 2003 Report September 17, 2003 Hej!Jag undrar om det går att använda en bakaxel från en -70 mustang till en -66 mustang? Eller skiljer det för mycket på bredden?MVH Jonas Citera
Roger September 17, 2003 Report September 17, 2003 Hej det går men är EJ att rekomendera för den är för bred jag har ej måtten nu men jag kan mäta för jag har båda axlarna liggandes. Citera
Jonas K September 18, 2003 Author Report September 18, 2003 Misstänkte det! Att den skulle vara för bred. Du får gärna mäta på dina bakaxlar. Skulle vara intressant att veta hur mycket som skiljer.MVH Jonas Citera
Magnus September 18, 2003 Report September 18, 2003 67-70 är 2" bredare än 65-66, 70 och uppåt är ytterligare 2" bredare, dvs,4" bredare än 65-66 Citera
ESO553 September 27, 2003 Report September 27, 2003 Hur bredda är dom olika axlarna i tum eller cm? Citera
Rickard September 27, 2003 Report September 27, 2003 Surfa in här:http://www.ultrastang.com/Index.aspDär finns massor av matnyttig info kring bakaxlar! Citera
ThomasFB February 19, 2004 Report February 19, 2004 1971 8" drivaxlar är vänster: 64,5 cm, och höger 74,5 cm cirka. Totalbredd från fläns till fläns ca 154,5 cm utan trummor. Det kan vara + / - i produktionen också, för splinsen i klumpen tillåter ganska stor variation på rörets bredd. Citera
ESO553 February 29, 2004 Report February 29, 2004 Är det någon som vet om en 9" axel från en Ford Galaxie 63 passar till en Mustang 67?Är det samma bladfjäder hyll plassering eller inte?Finns det någon annan ford bak axel som passar?Vill få tag i 9" bak axel med smal spårvidKent Citera
ESO553 February 29, 2004 Report February 29, 2004 Jag vill få tag i en axel till en 65-66, helst ännu smalareÄr det någon som har en 65-66 bak axel på sin lite nyare bil, typ 67 68?Hur breda fälgar och däck får man plats med i hjulhusen då?Utan att behöva modifiera skärmkanterna Citera
Roger March 1, 2004 Report March 1, 2004 Att hitta en 65-66 axel är väll som att leta nål i höstack.Jag hade en tillsalu för några månadersen men det var dåligt med intresse så jag behöll den sjäv och byggde om den till lamelldiff,31 splines och 3-89 utv och har nu monterat den på min 69 Mach1 och jag har 275-50-15 och det är inga problem.Det smidigaste att göra för dej är att skaffa en axel som är mycket bredare då dom är det inget vidare värde i,korta den till 65-66 bred och köpa nya drivaxlar,Men allt kostar pengar men i längden så är det oftast billigast att köpa nytt då det gammla oftast måste renoveras. Citera
Roger March 2, 2004 Report March 2, 2004 Det beror lite på vad man köper delarna osv min axel kostade ca 15000kr i delar sen gjorde jag allt jobb själv då min firma renoverar mycket bakaxlar och vxl-lådor.För 15000kr så var allt nytt diff,slutväxel,drivaxlar och en komplett lagersats.Hoppas du har fått lite humm om din fråga.Nytt är ALLTID nytt. Citera
ESO553 March 24, 2004 Report March 24, 2004 Vad är det då jag behöver få tag i som jag inte kan köpa nytt?Mvh Kent Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.