Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 4 months later...

1971 8" drivaxlar är vänster: 64,5 cm, och höger 74,5 cm cirka. Totalbredd från fläns till fläns ca 154,5 cm utan trummor. Det kan vara + / - i produktionen också, för splinsen i klumpen tillåter ganska stor variation på rörets bredd.

• 2 weeks later...

Är det någon som vet om en 9" axel från en Ford Galaxie 63 passar till en Mustang 67?

Är det samma bladfjäder hyll plassering eller inte?

Finns det någon annan ford bak axel som passar?

Vill få tag i 9" bak axel med smal spårvid

Kent

Jag vill få tag i en axel till en 65-66, helst ännu smalare

Är det någon som har en 65-66 bak axel på sin lite nyare bil, typ 67 68?

Hur breda fälgar och däck får man plats med i hjulhusen då?

Utan att behöva modifiera skärmkanterna

Att hitta en 65-66 axel är väll som att leta nål i höstack.Jag hade en tillsalu för några månadersen men det var dåligt med intresse så jag behöll den sjäv och byggde om den till lamelldiff,31 splines och 3-89 utv och har nu monterat den på min 69 Mach1 och jag har 275-50-15 och det är inga problem.Det smidigaste att göra för dej är att skaffa en axel som är mycket bredare då dom är det inget vidare värde i,korta den till 65-66 bred och köpa nya drivaxlar,Men allt kostar pengar men i längden så är det oftast billigast att köpa nytt då det gammla oftast måste renoveras.

Det beror lite på vad man köper delarna osv min axel kostade ca 15000kr i delar sen gjorde jag allt jobb själv då min firma renoverar mycket bakaxlar och vxl-lådor.För 15000kr så var allt nytt diff,slutväxel,drivaxlar och en komplett lagersats.

Hoppas du har fått lite humm om din fråga.Nytt är ALLTID nytt.

• 3 weeks later...