Jump to content

Check Engine?


evert cmc1622

Recommended Posts

Var ute och körde med mussen idag och då tändes check engine lampan.är det någon form av service man ska göra då?var kan man få lampan släckt?min sambo har en volvo s40 med liknande typ serivice lampa.tacksam för ev.tips .Mvh Evert.cmc1622.97 gt

Link to comment
Share on other sites

Hej om du inte vill eller kan läsa av fel koder själv så kan nog närmaste Ford servic ställe hjälpa dig att avläsa detta. Annars kan du prata med Grufman bil i Stockholm. Vad har du för mustang ? Jag fick hjälps av Modins Bil i Uppsala som är ford åter föräljare att läsa av och ta bort de fel koder jag hade på min 96a Mustang

Link to comment
Share on other sites

Check engine lampan tänds när motorstyrdonet får en felkod som påverkar motorn och avgasreningen. Mitt förslag är som Elboy åk till Grufman eller nån Ford återförsäljare men grufman har mest kunskap om din mustang än ford sverige har.

Går den ojämnt , rycker , orkeslös , ingen skillnad?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade börjat med att koppla bort batteriet i ca en timme (reset av datorn, för det är väl så man gör med OBDII med?), och sen se ifall felet är kvar när du startar upp igen.

Är det kvar då så är det läge att kolla upp det.

Är det borta så är det borta :o)

/Jocke

Link to comment
Share on other sites

Jag hade börjat med att koppla bort batteriet i ca en timme (reset av datorn, för det är väl så man gör med OBDII med?), och sen se ifall felet är kvar när du startar upp igen.

Är det kvar då så är det läge att kolla upp det.

Är det borta så är det borta :o)

/Jocke

vad är det för årsmodell och motor du har?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...