Lassemålare CMC 2071 April 16, 2007 Report Share April 16, 2007 Tjena vad sitter det för automat min 5.0a 95Mvh Lassemalare Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackstang April 28, 2007 Report Share April 28, 2007 Den heter AODE Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
flames^ July 16, 2007 Report Share July 16, 2007 Sitter samma låda i -94:an ?? och vilken olja använder ni till den? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackstang July 16, 2007 Report Share July 16, 2007 Det är samma i 94an oljan ska vara Ford Mercon eller ATF Dextron III. Jag köpte en 20 litersdunk Dexron III på ODAL blev hyggligt literpris även om inte allt går åt. Har inte haft några problem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
flames^ July 16, 2007 Report Share July 16, 2007 ok, tack!vet du hur många liter som går i och hur många man "bör" fylla vid byte? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackstang July 16, 2007 Report Share July 16, 2007 Förarhandboken säger 12,9 liter men det är nog en helt tom låda. jag minns inte om det satt plugg i convertern men jag tror inte det. Bästa är väl att ladda upp med 12-13 liter och sen börja med att hälla i en sisådär 9 liter och hålla koll på stickan så att man inte häller i för mycket. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
flames^ July 16, 2007 Report Share July 16, 2007 Okej, tack som fan! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts