Jump to content

Veteranmarknad på Fridem i Uddevalla 21/4


Radioman

Recommended Posts

Någon timme på veteranmarknaden går väl bra.;) Hon fyller väl inte jämnt?

Fick nu ikväll, för första gången på tre år på alla paneler och dashboard inne i bilen. Fan va' snyggt det blev. Hade glömt hur det kunde se ut :--

Tillsvidare är det trasiga värmepaketet ur. ett nytt är på gång. Under tiden har jag gjort en Bypass operation så det går att köra ändå. :D

Köpte en begagnad, fin, generator av Tony Samuelsson här på forumet så nu hoppas jag slippa oroa mig för laddningen ... åtminstone denna säsongen.

Det ser ljust ut. Vågar snart lita på bilen. Att slippa oroskänslan och att behöva flacka med blicken över oljetryck, temp och laddning och bli utsatt för den så välbekanta lukten av varmt glykolvatten, är gudagott :lol:

Fredag i morrn :D . Tvätta pärlan efter en liten tur, fritera räkor och dricka vin. Frun är glad, tacksam och ... 8) och barnen är harmoniska och respektfulla mot sina föräldrar. Det rör sig och låter om Tv'n och vi har det allmänt trevligt i vårat fredagsmys...

Så blir det i morgon har jag bestämt.

Link to comment
Share on other sites

Jag är fortfarande orutinerad och kom alldeles försent till Uddevallamarknaden.

Fick parkera ute på ett gärde :shock: Långt ifrån ära och berömmelse intill mässbyggnaden :(

Höll på att köra fast i lera. Hela ena bakre hjulhuset och nedre bakskärmen var tjock med lera efteråt ...

Vad blev dagens skörd då ?

Två stycken nya Helljus "sealed Beam" 300kr.

två stycken clips 7kr.

300 svarta plåtskruv 25kr.

Gummi till torpedväggen 10kr.

Ett antal LP vinylplattor 240kr.(köpte nyligen en schysst Dual spelare på Tradera att spela min gamla samling på)

Jag är präglad av mina tonårsupplevelser så det blev skivor som jag haft inspelade på kassett och bara hört på håll tidigare som jag ville äga :) .

Bl.a. ett fint ex. av Razamanaz med Nazareth och även titeln Rampant. Pat Travers (Kanadensisk sydstatsrockare) Azia (proggrock) mm.

Grabben köpte en "släpbar" mobiltelefon för 40 kr, och lyckades se så snäll ut att han fick en gammal rör-radio från tidigt 40 tal GRATIS :shock:

Hans pappa blir helt klart inblandad för att få igång den :roll: ... och får därmed göra skäl för sitt alias-namn på detta forum :).

Korv och bröd och strålande solsken. En bra dag 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...