Jump to content

Featured Replies

comment_38820

HAr kollat på en Mustang saleen S281 SC 2005. Med 5,2 liters V8 o vad jag vet så finns det bara 4,6 L i dom motorerna, men jag fattar inte varför det är just en 5,2 L har aldrig hört talas om att det ens finns i dom nya mustangerna men tydligen var det orginal i just den :shock: ! Undrar ifall det är någon som vet lite om det, och varför det är så vore tacksam om ni kunde hjälpa mig :P

comment_38941
HAr kollat på en Mustang saleen S281 SC 2005. Med 5,2 liters V8 o vad jag vet så finns det bara 4,6 L i dom motorerna, men jag fattar inte varför det är just en 5,2 L har aldrig hört talas om att det ens finns i dom nya mustangerna men tydligen var det orginal i just den :shock: ! Undrar ifall det är någon som vet lite om det, och varför det är så vore tacksam om ni kunde hjälpa mig :P

Det finns ingen sådan. Då måste den vara strokad, men stroka så mkt tror jag inte går.... Eller nån eftermarknadsmotor, men det tvivlar jag på. Man fördärvar inte en äkta saleen på det sättet.

Kolla in deras modeller:

http://www.saleen.com/s281_coupe.htm

• 1 month later...
  • Author
comment_41241
Finns det inte mustanger gjorda för tävlingskörning med 5.2L motor?

Har för mig att jag läst detta nånstans...

Hmm joo det kanske gör.. läste i en Mustangtidning ifrån USA om Saleen bilar, och om jag inte minns helt fel så stog det något om att vissa modeller va strokade, isf borde det va Extreme modellen, men jag kan ha fel. :P

• Author
comment_41246
ps, heter inte modellerna sc281 samt sc331?

borde isf vara kubiktum som ger namn till modellerna, 281cui är ju 4.6Liter medans 331cui motsvarar 5.4Liter

jo det Finns Mustang Saleen S281 S281 SC S281 E Sc står för Super Charger E står för Extreme, den vanliga S281 e ju orginal utan kompressor och SC me kompressor och Extreme e ju med kompressor och andra spridare o sånt har jag för mig, SC331 har jag aldrig hört talas om, möjligtvis S331 o det är en Ford F-150 med kompressor o lite annat. :D

• 2 weeks later...