May 7, 200717 yr comment_39277 Har ett litet problem. Min 71 vill i bland dö när man ska åka iväg, lägga i växeln eller bromsa in. Har sett över vacumläckage bl.a. Någon som kan hjälpa mig med tips.
May 7, 200717 yr comment_39311 den får för lite soppa när den ska börja jobba.Om man chokar motorn lite brukar problemet försvinna (test)men kanske flottörnivån är för låg,eller igensatt lågfatsystem.är accpump rätt injusterad?finns jutillskottsventiler som kan spöka på vissa förgasare.sedan så kanske en ordentlig tändinställning skule göra susen,och vacum och centrifugalförställning kan ju också påverka.
May 8, 200717 yr Author comment_39325 Tack för svaret. Förgasaren är nyrenoverad. Däremot så har jag bytt munstycken till en storlek mindre eftersom tändstiften var svarta. Jag ska titta på tändningen till helgen, har för mig att den är lite för låg inställd. Kanske borde höja den lite? Har det någon betydelse om man höjer tomgången?
May 27, 200717 yr Author comment_40194 Har sett över tändning, flottörnivån och höjt tomgången till 900 rpm. Inget har hjälpt. Såg att jag hade storlek 64 i munstycke i förgasaren, kan de vara för små?Bilen går bra till en början, men när jag har åkt och stannat bilen för att senare åka i väg så dör bilen när man lägger i växeln. Vet inte vad jag ska göra? Är tacksam för all tips.
May 27, 200717 yr comment_40200 Sätt på en vakuummätare och kolla vakuumet när den går bra kontra när den går dåligt, kan vara bra att veta