TonyV May 9, 2007 Report May 9, 2007 HejNågon som vet längden på en sticka och rör till en 289:a -67?Jag är osäker på om jag har rätt längd på min och därmed oljenivå.Har letat på forumet men inte hittat dessa uppgifter./Tony Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 9, 2007 Report May 9, 2007 Hej.Har du någon vän som har Mustang, i stort är det samma längd påoljestickan när det gäller 289-302 troligen också 351W, jag kankolla längden på den motorn som jag har. Kanske kan vara något att kolla med alla som har ovanståendemotorer, om det är samma länd på rör samt sticka, mät ochhör av er. Citera
Nenne May 9, 2007 Report May 9, 2007 HejNågon som vet längden på en sticka och rör till en 289:a -67?Jag är osäker på om jag har rätt längd på min och därmed oljenivå.Har letat på forumet men inte hittat dessa uppgifter./TonyFör 1967 anges de här måtten i MPC:sköld till "Full": 17,62 tumsköld till "Add": 18,39 tumsköld till ände: 19,40 tumRör: ca 11,25 tumPå stickan kan möjligen reservdelsnumret vara läsbart:Svart handtag: C5AZ-6750-GKromat handtag: C5OZ-6750-CRöret (troligen omärkt): C6AZ-6754-A Citera
TonyV May 10, 2007 Author Report May 10, 2007 HejJag har mätt min oljesticka och den stämmer med de mått som Nenne har angett. Röret är c:a 1" kortare. Jag har sett på en del bilder i kataloger att det skall vara ett veck på röret en bit upp och delen under vecket skall ner i blocket. Mitt rör är antagligen av vid vecket. Det förklarar antagligen varför det läcker olja därifrån. Jag kan också konstatera att det är för mycket olja i motorn.Tack Nenne för måtten!/Tony Citera
Recommended Posts