Björnis- CMC 185 May 21, 2007 Report Share May 21, 2007 Jag har en C4 i en -68. Nu är det ju inte bättre än så att jag saknar tredje växeln... Jag har bytt olja och filter i lådan men det hjälpte inte. det var några skruvar lösa till ventilpaketet som jag drog åt. Någon som har något bra tips? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne May 21, 2007 Report Share May 21, 2007 Modulatorn eller vakuumslangen som går ned till modulatorn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 21, 2007 Author Report Share May 21, 2007 Ehh, tack för tipset... men vad är modelator för något Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olov May 21, 2007 Report Share May 21, 2007 en vacumklocka som sitter längst bak på lådan, junst innan "struten"... det går en vacumslang från insuget och till den ... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 21, 2007 Author Report Share May 21, 2007 Ahh, jag undrade vad det var för pryl när jag låg under . Vad gör den för något? Hur kontrollerar jag funktionen? Bara att prova med att byta vakumslangen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 21, 2007 Report Share May 21, 2007 Hej.Kolla att slangen och evetuella rör är ok för vacum, fungerardet inte efter att du gått igenom detta och provåkt, byt vacummodulatorn. Delen är inte så dyr, är det fel på den så är det bara att byta,det är heller inte ovanligt med fel på modulatorn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 22, 2007 Author Report Share May 22, 2007 Oki. Jag ska prova när jag kommer hem Tack för hjälpen igen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 22, 2007 Report Share May 22, 2007 Jag gjorde en snabbsökning på nätet, och hittade att PCW-J (som du skrev i den andra tråden) är en låda från 1965. I så fall misstänker jag att du kör på fel drive-läge, så att lådan bara går på 2:ans och 3.ans växel. Jag hänvisar till en annan tråd som handlar om de två olika drive-lägena som Ford hade fram tom 1966. Läs här, ut och provkör och se om det löser ditt problem: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... highlight= Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 22, 2007 Author Report Share May 22, 2007 Jo, jag har provat de olika väljar lägena. Och trean går helt enkelt inte i Jag läste på tråden att vakumet togs från förgasaren, men på min bil går det från bromsservot... Kan det ha någon betydelse? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 22, 2007 Report Share May 22, 2007 Det är nog rätt att vakuumet tas från bromsservot, så var det i alla fall på den 66:a jag hade tidigare. Min nuvarande -68 har inte servobroms, tyvärr. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 22, 2007 Author Report Share May 22, 2007 Nu kom jag på en sak till... Om jag har en låda från -65, är det samma filter som på -68... Jag har bytt fiter, det passade men det kanske blir fel flöde eller nåt.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 22, 2007 Author Report Share May 22, 2007 Det var samma filter -65 tom -69... Så filtret är nog rätt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 22, 2007 Report Share May 22, 2007 Hej.Vacumm tas inte från bromsservo utan från insugetsbakkant där även bromsservo får sitt vacumm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 22, 2007 Author Report Share May 22, 2007 Hej Kan det här ha betydelse för min tredje växel Tack för skissen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 22, 2007 Report Share May 22, 2007 Hej.Nej egentligen inte, bilderna var för att informera omvar du tar vacumm till växelådan, 7E440 eller 7A377är det som kallas för modulator på lådan, det kanvara den som behöver bytas för att få växlar attfungera. En fråga som kan vara av intresse för oss som görinlägg, hur upptäckte du felet, har det varit så frånbörjan eller har felet kommit nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 22, 2007 Author Report Share May 22, 2007 Bilen hade stått länge innan jag köpte den, ej startad eller något. så första riktiga provkörningen blev till besiktningen och det var då som jag förstod att det saknades en växel. Jag har "puttrat runt lite i kvarteret hemma och då har jag inte märk något konstigt. jag tror att trean har gått i tidigare under min ägo, men är inte riktigt säker Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 22, 2007 Report Share May 22, 2007 Hej.Vacumm tas inte från bromsservo utan från insugetsbakkant där även bromsservo får sitt vacumm.Jag är osäker på hur det ser ut på nyare Mustanger, men på 65-66 med servobroms och automatlåda är bromsservot anslutet till bakkant på insuget. Slangen går alltså från insuget till bromsservots backventil. På backventilen finns även en mindre nippel där slangen till modulatorn är ansluten. I det här fallet spelar det som sagt ingen roll, Björnis problem kan knappast bero på det.Björnis: Ursäkta att jag är envis, men har du försökt att lägga växelväljaren i läge "2" (där drive med grön punkt hade varit om du hade haft en spak från 65/66) och sedan gasa iväg från stillastående? Då ska en 65/66-låda använda samtliga växlar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 23, 2007 Author Report Share May 23, 2007 Hej Nej inte från stillastående, jag har provat att växla "manuellt" under körning. Då blir det ingen skillnad på läge 2 och D. Men jag provar när jag kommer hem. Eftersom lådan är från -65 så kan det ju vara så. Fast det är ju trean jag saknar, bilen varvar mycket i redan i sjuttio.Har ingen varvräknare, men jag tycker att det är onormalt högt. Eller kan det vara så att det är någon tokig bakaxelutväxling Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 24, 2007 Author Report Share May 24, 2007 Hej igen. Det är ingen skillnad på läge två och drive läget, bilen beter sig precis lika på båda. Jag har även provat att byta modulatorn. Det blev ingen skillnad. Ja provade även utan "pinnen" till modulatorn och jag märkte ingen skillnad då heller. Suck Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2007 Report Share May 24, 2007 Hej.Jag tror att du behöver kontackta vår hovmek, Inge Ellburg.Ring och tala om ditt problem så hjälper han dig, Inge hararbetat med FORD sedan 1955 han är väldigt kunnig på allaområden gällande lådor,motorer, utväxlingar mm. Ring redan idag UScar service 08/744 47 64 så får du råd och hjälp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 May 24, 2007 Author Report Share May 24, 2007 Oki, tack för tipset. Jag povar med det. Jag återkommer med vad det var för fel, det kan ju vara intressant för framtiden Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 July 5, 2007 Author Report Share July 5, 2007 Halloj igen!Nu har jag varit hos Us car service. Han kom fram till att det här felet jag har kan man inte få... . Så han trodde att felet sitter i ventilpaketet. Är det någon som har ett till övers? Någon som vet man kan räkna med att få betala för ett? Vilka år är det likadana? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.