Arild May 24, 2007 Report May 24, 2007 Drömmer om en Mustang och undrar lite över bensinförbrukning på en v8 kontra en v6. Även en uppfattning om hur mycket en manuell drar jämfört med en automat? Säkert en svår fråga, men hoppas på svar.Arild, GBG. Citera
pools May 24, 2007 Report May 24, 2007 Välkommen till forumet Arild!Jag har en V8 med automatlåda. En 390 bigblock (6,4l), går att köra under 2liter milen men aldrig under 1,5 liter. Går inte billigt, men vadå, jag kör högst200 mil per säsong. Så bensinförbrukningen spelar ingen större roll. Mendet är klart skall man använda den som bruksbil blir det ju en annan sak. Mvh. Citera
Mats Helmersson May 25, 2007 Report May 25, 2007 Min musse får vad den behöver!!! Skämt å sido....har erfarenhet av två mustanger. Hyffsat lungn körning mest landsväg: V8 302 4V 230Hk Automat ca 1,3-1,4 liter/mil V8 289 2V 200Hk Automat ca 1,2-1,3 liter/mil Vad en sexa drar vet jag inte men jag misstänker att du inte får så mycket lägre förbrukning... Citera
Peter CMC1869 May 25, 2007 Report May 25, 2007 Har du kollat på VW Lupo? Räkna med 2+ liter milen för en SB och 3+ för en BB så spräcker du iallafall inte budgeten med alltför mycket Landsvägskörning något mindre. Jag tror inte att bränsleförbrukningen var en viktig faktor när dom byggde dessa bilar Spara in på mat och och skaffa ett extrajobb så är du redo för en Bigblock Lycka till! Citera
Nenne May 25, 2007 Report May 25, 2007 Spara in på mat och och skaffa ett extrajobb så är du redo för en Bigblock Lycka till!"There is no substitute for cubic inches" Citera
Arild May 25, 2007 Author Report May 25, 2007 Tackar för alla svar redan. Har redan extrajobb så det känns som jag är redo... plus lite mindre mat går nog med. Mycket tacksam för en sådan sida och ett sådant forum som detta. Har drömt om Mustang sen 1986 och hoppas det snart kan bli verklighet.Arild, GBG. Citera
Nenne May 25, 2007 Report May 25, 2007 Tja, jag fick en räkning från mitt bensinbolag häromdagen och med lite uppskattningar av hur mycket jag körde under samma period med turer från Boxholm till Hällefors, Karlshamn och Stockholm (inkluderande en del småkörande på dessa platser), så får jag ihop det till cirka 477 liter bensin på 180 mil, dvs lite drygt 2,6 liter per mil, dvs inte alltför illa med en lite väl häftig kamaxel och 3,90:1 i bakaxeln. Citera
Peter CMC1869 May 25, 2007 Report May 25, 2007 Nästan som Lupon m.a.o Jag orkar inte ens titta på räkningen.... Jag bara betalar Citera
Nenne May 25, 2007 Report May 25, 2007 Jodå, det är lika här. Jag har inget större intresse av att veta hur mycket bensin som går åt och pengar är väl till för att rulla, annars hade man väl inte gjort mynten runda Citera
Recommended Posts