Jump to content

Recommended Posts

Hur gör ni?

Mustang GT och V6:an är ju gjorda för att köra på amerikansk "Regular" (87 oktan) bensin. Manualen sid 209 säger att:

"Premium" unleaded may cause these problems to become more pronounced.

...och med problem syftar de på "starting, rough idle or hesitation driveability"

*Premium unleaded syftar på oktantal 92-93 i USA

Kan det leda till problem i längden i Sverige i och med att man tankar 95? :?: (det finns väl inte bensin med lägre oktantal tillgängligt i regel?...)

det innebär att 95 bensin är för högoktanig om man ska lyssna på manualen, nån som har hört något om problem med detta?

annars skulle man kunna åka över till Danmark och tanka deras 92-oktaniga bensin så hamnar man nog rätt :P

Att tanka högre oktantal än bilen är byggd för är inte skadligt för annat än plånboken. Om en bil t.ex. kräver 95 oktan är det ingen mening att hälla i 98 oktan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...