Mike September 29, 2003 Report September 29, 2003 Hej ni som funderar på att konvertera och inte tror att T5 håller för någon ting har dom flesta fått fel uppfattning. Jag kör själv dragracing med orginal T5 och en turbomatad 302 på 550hp. Jag startar på 5500 varv och släpper enbart kopplingen, det som tar död på T5 är dåliga växlingar av föraren. Citera
göran cmc 302 October 12, 2003 Report October 12, 2003 Bra MIKE, att du förklarar alla missuppfattningar.Har exakt samma uppfattning som Du, förarmisstag!!!!Kör med preppad 302 + Paxton kompressor + T5 från 88 (tål 260 Nm) och har kört ett stort antal varv på bana i är.Inga som helst problem, går som en klocka + att den är hur smidig somhelst att växla + en bensinförbrukning på 1.1 på landsväg i 120 km/tim. Citera
67FB October 29, 2003 Report October 29, 2003 Hei!Mike vil du forklare hva du mener med dåliga vexlingar? Etter å ha lest litt om Ford T5 på fordmuscle.com og liknende mistet jeg nesten helt håpet. Har akkurat kjøpt en 67 FB med hissig 302 og ifølge mange "vise menn" kunne jeg like gjerne kaste T5 kassa og kjøpe en TKO først som sist.Hva er det som skiller ulike generasjoner av T5 fra hverandre? Har en 2003 modell med hydraulisk clutch og Ford Racing trykkplate. Tåler denne en kraftigere belastining enn tidligere utgaver?Takkdk Citera
Roger October 29, 2003 Report October 29, 2003 MikeVad använder du för koppling som klarar den påfrestningen? Citera
göran cmc 302 October 30, 2003 Report October 30, 2003 Kolla på vår TEKNIK-sida, där finns länkar till T5 siter som förklarar en hel del om de olika modellerna samt ger mycket nyttig info om de olika lådorna. Citera
Robban_K November 25, 2003 Report November 25, 2003 Hej Roger.Jag använder Centerforce koppling./RobbanPs.Jag skrev med Mike´s profil förut. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.