September 29, 200321 yr comment_2501 Hej ni som funderar på att konvertera och inte tror att T5 håller för någon ting har dom flesta fått fel uppfattning. Jag kör själv dragracing med orginal T5 och en turbomatad 302 på 550hp. Jag startar på 5500 varv och släpper enbart kopplingen, det som tar död på T5 är dåliga växlingar av föraren.
October 12, 200321 yr comment_2668 Bra MIKE, att du förklarar alla missuppfattningar.Har exakt samma uppfattning som Du, förarmisstag!!!!Kör med preppad 302 + Paxton kompressor + T5 från 88 (tål 260 Nm) och har kört ett stort antal varv på bana i är.Inga som helst problem, går som en klocka + att den är hur smidig somhelst att växla + en bensinförbrukning på 1.1 på landsväg i 120 km/tim.
October 29, 200321 yr comment_2812 Hei!Mike vil du forklare hva du mener med dåliga vexlingar? Etter å ha lest litt om Ford T5 på fordmuscle.com og liknende mistet jeg nesten helt håpet. Har akkurat kjøpt en 67 FB med hissig 302 og ifølge mange "vise menn" kunne jeg like gjerne kaste T5 kassa og kjøpe en TKO først som sist.Hva er det som skiller ulike generasjoner av T5 fra hverandre? Har en 2003 modell med hydraulisk clutch og Ford Racing trykkplate. Tåler denne en kraftigere belastining enn tidligere utgaver?Takkdk
October 30, 200321 yr comment_2817 Kolla på vår TEKNIK-sida, där finns länkar till T5 siter som förklarar en hel del om de olika modellerna samt ger mycket nyttig info om de olika lådorna.
November 25, 200321 yr comment_3029 Hej Roger.Jag använder Centerforce koppling./RobbanPs.Jag skrev med Mike´s profil förut.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.