Jump to content

Polermaskin


Freddan

Recommended Posts

Hej ja jag tycker att den med dubbla paddlar är bäst som man får köpa två svamptrissor till tycker det tar bäst och att det blir bra resultat och att man kommer åt bra på trånga ställen.

köpte min på biltema skitbra går att ställa hastighet också

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min dubbeltrissa på Clas Ohlson ca 3-400 kr och ett extrapack med gula trissor.

Är helt novis på polerområdet så jag köpte Lahegas polisch (no 17) i stället för rubbing och vaxet blev Lahegas bananvax (no 22) som inte skulle missfärga gummi och plast dock hade den lite kortare livslängd än hårdvaxet ca 3-5 månader.

Är hur nöjd som helst med resultatet vaxet funkade även på kromdetaljer, använde de gula trissorna till rubbingen och de vita orginaltrissorna till vaxet.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Bra skrivet Mattias, Lahega har dom bästa produkterna

för lack, trissorna skall som du skriver vara Blå eller

Gul för rubbing och hårdglansmeddel, vit trissa för

påläggning och efterpolering av vaxer. 8)

Biltemas dubbel maskin är bra men det finns några

som är bättre det tråkiga är priset på dessa bättre

maskiner. :?

Jag jobbar med rekond, är s.k. rekond skadad. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med 3M:s produkter, Fast cut, middle compound, machinepolish, därefter lägger jag på ett lager carnubavax.

Produkterna innehåller ej silikon, petrolium och krita.

Deras produkter tycker jag är mycket bra och har använt dom i flera år, både på solidlack och metallic!

Till att jämföra med sonax, turtle m.fl. så är 3M 1000ggr bättre!!!!

Till plastdetaljerna använder jag vinyl303 som återger lyster men blir inte matt eller blankt, utan återställer plastens orginallyster. fungerar utmärkt att ta på däcken för att få dom svarta, dom blir dock ej äckligt fettiga som man kan se på andra produkter.

Lahegas fälgrengöring som man själv spär ut.(Autoexperterna) är en kanonprodukt! Har du chromfälgar späd ut lösningen mycket! Rekommenderas ej till polerade alufälgar utan klarlack.

Lahegas interiörtvätt fungerar kanon på alla ytor, plast, läder, textilier.

tar bort jeansmärken från skinn, oftast är det vecken i skinnet som får sinnet att se slitet ut, torka extra noga där så blir skinnet som nytt.

Om skinnet är väldigt såligt kan du köpa lahegas skinnfärg (Kommer inte ihåg vad den heter) som du kan pensla, torka ut med trasa, airbruscha på. Ja.. lackera om hela stolen. finns i flera färger. Så det är bara att blanda och repa!

/Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...