Jump to content

Recommended Posts

Har en 70HT. Har efter många turer kommit fram till att inte mycket är original :shock: Ska beställa ny klädsel till framsätena av en kille som skall till det stora landet i väster. Kollade på bilderna i Tonys katalog. Mina säten ser mer ut som dom som satt i Mach1. Har bilen hos plåtslagaren och har inte sätt den på 6 månader så minnet börjar bli lite dåligt, men jag har för mig att sätena går ända upp förbi nacken (jag är 180 cm). HT-sätena gick väl bara en bit över axlarna? Någon som har mått på Mach1 eller HT-sätena, från sitsen och upp? I så fall kan jag ringa och be plå¨tnicklas att mäta. Vore trist att få hem fel klädsel.

Hampus cmc 1125

Hej Hampus

Jag har en Mach1:a -70 och en HT -70 och båda sätena är exakt lika höga ca 73cm från sits och upp. HT:n har standard inredning enligt koden,

den e svensksåld vet ej om det e därför dom e lika eller om alla

-70:or har höga säten

//Henrik

1970 var det "high back bucket seats" som standard i alla inredningsalternativ - det fanns tre - std, de luxe och MachI..

MachI klädseln kallas "comfortweave" och har tjockare "ribbad" stoppning,, och en remsa på ryggstödet som är matchad mot exteriör färg - röd, svart eller vit (69), och svart, röd, blå, Ivy, vit eller grå (70). Att döma av reservdelskatalogerna så är det olika skumgummi till standard resp. MachI klädsel. Kostar $123/stol om man vill byta :cry: