Jump to content

Recommended Posts

Hej

Misstänker att antingen har jag har fel fäste eller saknar ytterliggare en bit till undre kylarfästet.

Bilden visar 1 av de 2 hållarna till 24'' Big Block kylare 69-70

Finns inte en chans att få dit den mot ramen som den ser ut eller så har jag helt tappat orienteringen?? :roll:

Hittar inte i någon illustration så en bild om någon kan dela med sig vore kanon!

Om någon vet med sig att det måste till ytterliggare plåtbit och har till salu så är jag intresserad att köpa den

Vore guld om du kunde göra det :!::D

Vände och vred igår kväll och det känns mer och mer som det saknas någon detalj antingen på U-profilerna där "strut rods" sitter eller något löst extra fäste

Det är det vänstra fästet Du fotograferat om jag inte misstar mig. Bilden nedanför visar mitt tillknölade högra fäste, sett utifrån höger hjulhus.

Om Roger tar en eller flera bild(er) kommer de att visa hur fästet egentligen ska se ut ;)

Tack så mycket Nenne :!:

Det är där jag försökt montera den.

Hålet stämmer jäkligt dåligt på vänster sida men jag upptäckte nu ikväll att balken har fått en snyting så resultatet ser du på denna bild.

Höger sida funka

"Flärpen" som hänger ner verkar inte ha någon som helst funktion och jag har hela tiden trott den ska stickas ner i något.

Därför trodde jag det var 2-delat på nått vis

Det enda funktionen jag ser den har är att göra ett jäkligt djup hack i skalpen! :evil:

Så jag förstår ju varför din är uppslagen mot balken.

Hålet för skruven var även den skum.

Det sitter (från fabrik) en svetsad platta med hål utan gänga inuti balken.

Förmodar det ska vara en gängpressande skruv så det fick bli en sådan

Som synes ser det ut som xxxx nu men det får riktas i vinter

Så med andra ord så skall den formas för hand för att ligga i spänn mot balken.

Fästena är ju "repro" så jag blev ju inte förvånad att de inte passade.

Men vem vet, de kanske formades orginal på sin plats med "Ford precitionsinstrument" (slägga) :!:

Hela "Flärpen" ligger ca 1cm ifrån balken så jag får nog ta till samma graciösa metod

Man kan ana att ditt orginalfäste passat bättre men verkar heller aldrig suttit rätt från början.

Montören på bandet slant kanske med släggan! ;)

Tack igen för bilderna!