Labans Posted June 21, 2007 Report Posted June 21, 2007 Hej! Jag har köpt en Mustang -66 cab. Jag har lite problem med styrningen.När man kör fungerar det bra om man svänger lite, svänger man mer (typ vändplan) så är det väldigt tungstyrt. När det går tungt så "gnekar" det i rattstången.Jag har haft isär och kollat lagringen i rattstången vid ratten, men inget fel där. Troligen kommer ljudet från styrsnäckan (det finns fett i). Det kan även hugga till när man svänger.Servoverkan verkar det inte finnas alls.Frågan är i vilken ände man ska börja. (servopump, ventilpaket, cylinder, styrsnäcka)Jag har även problem att den blir för varm. Har spolat ut kylsystemet och bytt termostat (provat med 81°C och 71°C ingen skillnad)Frågan är om det skulle hjälpa med en sån skjöld runt fläkten för det finns ingen Har någon haft samma problem.Tacksam för Svar. Quote
Tommyax Posted June 22, 2007 Report Posted June 22, 2007 Bara en tanke,, Det är inte så att stopparna vid spindlarna som begränsar styrutslaget som är demolerade eller borttagna.Då kan det vara så enkelt att däck fälg tar i nånstans i framvagnen...Annars skulle jag tippa på nån styrled som är glapp,,,Tommy. Quote
Ronnie S Posted June 23, 2007 Report Posted June 23, 2007 Jag har även problem att den blir för varm. Har spolat ut kylsystemet och bytt termostat (provat med 81°C och 71°C ingen skillnad)Frågan är om det skulle hjälpa med en sån skjöld runt fläkten för det finns ingen Har någon haft samma problem.En fläktkåpa hjälper till vid körning i köer och liknande, den hjälper fläkten att få fart på luften genom kylaren. Om din bil bara blir varm när du står stilla eller kör väldigt sakta kan det alltså hjälpa. Om bilen blir varm även när du kör i normal hastighet ligger troligen felet i själva kylaren (det finns även sällsynta fall där vingarna på vattenpumpens pumphjul varit bortkorroderade, så att vattenpumpen inte orkar pumpa runt vattnet). Quote
Recommended Posts