TonyM67 June 25, 2007 Report June 25, 2007 Hej Bytte i helgen ut spänningsregulatorn som jag köpt hos Conrad , dvs den som varit upp på forumet tidigare och som reglerar spänningen till instrumenten.Jag är nu lite fundersam ,allt fungerade bra tankmätare och instrumenten men jag tycker att själva regulatrorn blir lite för varm , har någon råkat ut för liknande är det normalt att den blir varm(het) eller??TG Citera
Toni CMC1361 June 25, 2007 Report June 25, 2007 Hej TonyJag bytte till Conrads i våras och har inte haft några problem.Visst blir den varm, det ska den ju eftersom energin in, 12V, kommer ut som endast 5-6V. Skillnaden blir till värmeenergi.(Toktips: Skruva upp kalibreringen till 7-8V så får du mindre värme men mera soppa... i alla fall enligt mätaren!!! )Visst e vi smarta? Citera
TonyM67 June 25, 2007 Author Report June 25, 2007 Hej ToniTackar ditt förslag köper jag ,Skruva upp spänning så får jag mer soppaden kör vi på Tack Citera
Recommended Posts