Thony June 30, 2007 Report June 30, 2007 Några funderingar...vilken slags olja mår min 351 w bäst av? Och hur många liter ska fyllas på vid oljebyte? Bör man fylla filtret innan det monteras?Tacksam för svar Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 1, 2007 Report July 1, 2007 Hej.Olja är en smaksak och vi är många som tycker olika, mitt råd 20-50 mineral av känt märke, nej du behöver inte fylla filter, köp 5L troligen räcker det med fyra för att hamna rätt på stickan, efterfyll vid behov med extra litern. Citera
Radioman July 1, 2007 Report July 1, 2007 Ett kärt ämne Gör som Lars säger. Det blir bra.Vill du läsa lite mer så startade jag en överambitiös tråd förra sommaren om oljor till äldre motorer med "flat tappet" och hydraulisk kamaxel och vad som kan hända om man använder en för modern olja.http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=9619 Citera
Thony July 1, 2007 Author Report July 1, 2007 Jag och min nyinförskaffade Musse bugar och tackar för svaren... MvhThony Citera
Recommended Posts