perper July 1, 2007 Report July 1, 2007 Planerar att byta rostskadade tröskellådor i -72 cab. Hur rekommenderar ni att jobbet utförs? Behöver jag staga upp bilen så den inte viker sig? Har läst någonstans att ganska mycket hållfasthet sitter just i trösklarna Citera
Tommyax July 2, 2007 Report July 2, 2007 Finns nånstans en beskrivning på hur man pallar upp, tror det är 6-7 punkter där du bör palla upp bilen på.Demontera dörrarna svetsa in 2 fyrkantsrör ca 20x20 eller liknande i ovankant på dörröppningen.Tommy Citera
perper July 2, 2007 Author Report July 2, 2007 Någon som har en sådan beskrivning på var jag pallar upp dessa 6-7 punkter? Man vill ju inte "vika" bilen i onödan Citera
Svedis July 3, 2007 Report July 3, 2007 Ta en sida i taget. Palla upp axlarna. Sedan kan du kanske ha en kloss mitt under. men är dom gamla grejerna slut, så blir det inte värre under bytet. Lycka till Citera
Leffe N cmc712 July 3, 2007 Report July 3, 2007 När jag bytte på min (72a cab den oxå... ) så pallade jag både under axlarna och under rambenen. Dessutom så svetsade jag krysstag i dörröppningarna, tillverkat av 20x20 fyrkantsrör. Funkade bra för mig iallafall. Citera
Recommended Posts