October 5, 200321 yr comment_2580 Är det någon som vet exakt vad som behövs och var det kan köpas. Gärna bilder på prylarna som behövs. Vad brukar krångla när man byter till V8:a? Har en Mustang 69 HT med troligen 250 motor och C4 aut. Bilen är på väg från Ca och beräknas vara hemma i slutet av oktober. Växellådan har jag förstått går att behålla så att befintlig kardan kan vara kvar.Jag vill endast sätta i en otrimmad 302. Antar att befintlig bakaxel håller. Jag antar att jag behöver köpa motorfästen (ramfästen)+ motorkuddar, gasreglage? Kuggkrans (vilken modell). Jag fattar ingenting. Finns det ingen hemsida med bilder?Kan man köpa en nyare 302 från runt -80? Passar den till min låda?Jag tänkte leja bort arbetet men vill skaffa alla prylar till mekanikern först.
October 7, 200321 yr comment_2605 Hej.Har ett par råd till dig om du skall byta motor i Mustangen.Råd 1 åk till våran veckoträff Årstafältet tisdagar mellan19.00-22.00 där finns det medlemmar som gjort detta.Råd 2 Ring US car service 08/744 47 64 Inge Elburg och fråga om allt det tekniska. :wink:
October 7, 200321 yr Author comment_2607 Åka till veckoträffen verkar lockande. Jag vill nog ha med min Mustang första gången. Det blir nog naturligare att prata med medlemmarna då.Bilen kommer inte från Kalifornien förrän om några veckor.I övrigt har jag fått väldigt många tips och vet nu vilka delar som behöver införskaffas:Turbin, kåpa, kuggkrans, främre rör + komplett avg.sys, motorramsfästen, motorkuddar. Eventuellt kylare. I övrigt skall tydligenframvagn, bakaxel och bromsar vara tillräckligt dimensionerade på en 69:a för en standard-V8.Tack för tipsen.
October 8, 200321 yr comment_2620 Hej.På en 69a som är utrustad med 250 motor är alla delar sammasom en som är utrustad med 302.Det som behöver bytas är i princip endast motor och motorfästeneventuelt så blir det ett mindre problem med gasreglaget i motorum då det inte stämmer i kick stag till automatlådan.Att komma till våran veckoträff med något annat änn Mustangunder vinterhalvåret är helt ok.På våran träff den 7/10 var det i alla fall 3 Mustanger sedan kundevi räkna till 10 vardagsbilar.Anledningen till att vi träffas under hela året är att vi kan diskuteralösningar och få idé er till lösningar under vintern.Framförallt så får vi träffas och glömma vardagen en stund ochdrömma om nästa sommar.Du är välkommen med eller utan MUSTANG. :wink:
October 9, 200321 yr Author comment_2635 Hej, ditt svar stämmer inte överens med Per B cmc538 under ämne transmissioner "Spränskiss till C4 önskas".::::"Billigare att köpa en komplett C4 för 8'a för det är svårt att hitta en lös kåpa till den lådan Dessutom rätt årsmodell för kåporna och C4'or skilljer sig mellan årsmodeller. Det finns 2 olika kåpor. En för 157kuggs startkran och en för 164kuggar. Kåporna finns dessutom med 2 olika bultmönster för växellådan. Alltså bör det då bli 4 olika varianter av kåpor men jag är inte 100% på detta. Likaså Turbin Turbiner finns med olika bultmönster för olika startkransar Motorrams fästen är 69-70 endast Du måste ha en ny Blockplatta mellan motor och låda Den blockplattan måste dessutom matcha den C4 kåpan du monterar"
October 9, 200321 yr comment_2636 Hej igen.Det kan säkert vara rätt det du skriver men sitter det inteen C4 i bilen redan .Det är nämligen så att det är lättare att skaffa en motorsom passar den lådan du har änn att dribbla med olikadelar. Om du vill så kan du få ett telefon nr till en person somgjort just detta på en 70 Sports roof. När han gjorde sin konvertering så behövdes inte mer änndet jag skrivit tidigare. :wink: Att Pelle Berglund är proffs på automat lådor kan jag inte förneka.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.