Jump to content

PANIK!!! Vad är fel på min växellåda....


Recommended Posts

Ska på powermeet i kväll o lådan sa upp sig i natt... :evil: KUL!!!!

INFO: HT-65:a, 4-vxl man.

kände för nån vecka sen att 2:an va trög(bara vid ett tillfälle) men tänkte inte mer på de. Inatt va jag ute o åkte, drog iväg o det kändes likadant som för nån vecka sen. skillnaden var att nu gick det inte att få i 3:an o 4:ans växel så jag åkte hem på 2:an men försökte ett par gånger att få i växlarna på vägen hem, då sket sig växelspaken helt, helt slapp o lös, går o röra på hur som helst, medans man kör.....

kan tänka mig det är nåt stag eller någon axel som hoppat dän men vet ej hur allt ser ut så de e lite svårt oveta säkert.

Tacksam för SNABBA tips då jag tänkt cruisa ida...

/MVH Veboa - Kungsör

Link to comment
Share on other sites

Det är liksom bara att krypa under eller om du har lyfta bilen i en billyft och kolla vad som hänt.

Det kan vara många saker,, har du tur så kanske det går att lösa tillfälligt om det är så att länkarmarna är lösa och går att dra åt. Det är avlånga hål och sitter med bult och mutter om nån eller flera lossnat så stämmer inte växellägena.

Sedan måste du ta reda på vilken växellåda du har Borg-Wagner eller en Toploader, beställ sedan ett service kit med bussningar m.m. och gå över växellänkaget ordentligt.

mvh Tommy 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...