Jump to content

Recommended Posts

Hur är det med en vanlig 302:a är det bara att sätta på en 351:as toppar utan modifikation?

Vad är det för skillnad på en

351 Clevland och

351 Windsor

om man nu bara skulle villja byta topparna.

Någon som har satt på en turbo på en Musse?

Kompressor är så vanligt, jag vill sticka ut lite

Vad är det för skillnad på en c4 och c6 låda

pallar någon av dessa lådor 400Hkr

Innan jag köper en Mustang så vill jag veta vad jag har för förutsättningar.

351 W toppar passar rakt på, men satsa på alutoppar, inte 351 cleveland passar inte överhuvudtaget.

351C/351W är 2 helt olika motorer.

Utbudet av delar och trim är outömligt till W.

C är dyrare att mecka med.

På en 302 skall du inte ha c6,mer för 351>>BB, den klara nog 400hkr men är för trög/tung för 302. c4 måste preppas lite för att klara 400.

Sök lite här på furumet,, finns nån som mixtrar med turbo.

Tommy 8)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...