MatsLi October 6, 2003 Report October 6, 2003 Jag undrar vad en Ford Mustang egentligen är värd. I Sverige varierar begärt pris på fina standard hardtopmustanger med 289/302 från 80000 till 120000 kr. Bilarna brukar då ha hyfsat fin lack, krom, inredning och får väl antas fungera OK mekaniskt. Har sett både dyrare och billigare men de flesta brukar begära strax under 100000 oavsett årsmodell.Självklart förstår jag att skick och utrustning har mycket stor betydelse. Men om skick och utrustning är likvärdig, vilka årsmodeller är mest attraktiva och därmed dyrast? Vad skiljer i pris mellan likvärdigt utrustade bilar, som är i likvärdigt skick?Om en 65:a HT med 289 och AT i fint bruksskick är värd ca 100000:- Vad är då en 67:a, resp 69:a och 71:a i samma skick värd?Jag antar att den äldsta modellen är värd mest. Kan det skilja ca 10000 mellan varje bilmodell? Citera
Greven CMC 053 October 7, 2003 Report October 7, 2003 Jag har oxå funderat på detta och hört att folk sagt att 64-66 är dyrare än 67-70 vilket jag tycker är en smak sak.. Jag menar det skiljer tre år på en 64a' och en 67a' och det tillverkades många fler 64-66 än 67-70!!! Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 8, 2003 Report October 8, 2003 Hej.Hela karusellen med priser på Mustang styrs av värdet på enmycket fin eller helrenoverad Mustang 64½-66HT,FB,CAB.Förklaringen är enkel denna årsmodell räknas till Mustang-historiens KLASSIKER.Om inte denna årsmodell tillverkats så fanns helt enkeltinte MUSTANG.Att priset inte går att sätta på en Mustang är att den tillhörmåste ha bilar idag.Min erfarenhet när det gäller priser på Mustang är att omnågon har fått 150.000.- för en 65HT i mint eller mycketfint skick så tror alla som har en 65a och vill sälja att denockså kan få 150.000.- fast änn Mustangen är långt ifrån likafin.Prisbilden idag är ca:120-150.000.- för en mycket fin 65HTför en FB 65-66 i samma skick så är priset uppe i 180-200och för en cab i samma skick och år 200-250.000.-.Idag är det också så att många har fått intresse för andragenerationen 67-68 och dessa ligger inte långt efter i prisdet är samma sak här efterfrågan.Nu skall vi inte glömma att det finns specialare i alla årmodelleroch dessa kan betinga ett avsevärt högre pris. Vi som har senare årsmodeller av standard typ får i fort-sättningen känna oss distanserade med det är tur att detfinns ett biligare alternativ för dom som inte har gott ompengar och vill åka MUSTANG:wink: Citera
MatsLi October 8, 2003 Author Report October 8, 2003 Så sant som det är sagt. Personligen tycker jag ändå att 67 och 68 var de finaste Mustangerna. Lite pilsnerstuk över de äldsta modellerna. 69:an som jag har köpt är väldigt fin framifrån med de dubbla lyktorna. Var det enda året med den fronten? Citera
Pernolf cmc 558 October 8, 2003 Report October 8, 2003 Och om man har riktigt dåligt med pengar men ändå vill åka mustang så köper man en 87-93:a...Min är i mkt bra skick och jag gav 40000kr för den, ett bra pris för en 92:a som gått strax över 10000mil och har en V8:a som går mkt bra....Vill även påpeka att denna modell av mustang är mycket underskattad! Citera
Fredrik fd 863 October 9, 2003 Report October 9, 2003 PILSNERSTUK!!!! Det var det värsta jag har hört :wink: En sak man helt klart kan se på priserna på Mustang, är att 69-70 kommer starkt. Det är väldigt stor efterfrågan på de modellerna nu, därmed skjuter även priset i höjden. Det räcker att det sitter lite extra klistermärken (läs stripes) på huven på en vanlig HT så kan man begära 10.000:-mer./Fredrik cmc 863Ägare till en 1966 PILSNERHÄCK GT cab Citera
jorsei October 9, 2003 Report October 9, 2003 Det här med priser är ju tvådelat.Det är klart att det är trevligt om man säljer bilen och får bra betalt.Men priserna har ju stuckit iväg nåt kopiöst.För 10 år sen kunde man köpa en fin HT för 40 tusen,idag får man inte ens en holk för det priset.Så broblemet är att hitta några vettiga objekt för rimliga pengar idag.Det där med pilsnerstuk det var det j%##?gaste. Citera
Fredrik fd 863 October 9, 2003 Report October 9, 2003 Sedan är ju det här med renovering av en hyfsad bil, det kostar på om man skall göra ett riktigt jobb. Det är lätt att plöja ner 50.000 - 60.000:- i en Mustang i fälgar, inredning, krom, lack m.m. (mycket godis finns det). Det är ju pengar som man gärna vill ha igen vid en eventuell försäljning.Jag har tittat på -64-66 cabbar för +200.000:- där jag LÄTT hade kunnat stoppa in ytterligare 40.000kr utan att den för den sakens skull hade hamnat bland de finaste mustangerna i sverige, är ju ingen MCA-domare, men visst ser jag skillnad på en fin mustang och en FIN MUSTANG.Jag har fortfarande inte släppt det där med pilsnerstuk. Må så gott och må oktanen vara med ER! Citera
MatsLi October 9, 2003 Author Report October 9, 2003 Jag är ledsen om jag formulerade mig lite vulgärt. Jag tycker ändå att 64-66 är lite rak i linjerna. Det är ju gamla Dodge Dart också...Men det är tur att smaken är olika. Annars skulle 64-66 kosta kanske dubbelt så mycket som idag om alla hade samma smak och ville ha just de modellerna. Citera
MatsLi October 9, 2003 Author Report October 9, 2003 Här har ni ett "pilsneråk"...Det är en 65:a för 2000$. Knappast prisvärd.Pilsnerstuk har ju mer att göra med skicket än formerna på bilen varför jag formulerade mig fel. Jag gillar linjerna bättre på 67/68 än 64-66 om ni förstår vad jag menar. Citera
micke cmc247 October 9, 2003 Report October 9, 2003 ni talar om priser för mustanger i de flesta årsmodellerna men min hör jag aldrig. Jag åker kring i en ny renoverad Musse HT -74 (har varit runt på flera meetings i sommar). Jag undrar vad ligger en sådan i för pris klass? Renoverings målet var en snygg bruksbil men den blev bra och fin.// Micke Citera
micke cmc247 October 9, 2003 Report October 9, 2003 hittade en bildstörre bättre finns påhttp://majstro.mine.nu/Musse_ut/musse%20planch.jpg Citera
MatsLi October 10, 2003 Author Report October 10, 2003 Om man får tycka...Bilen ser fin ut. Men Mustang II har väl ännu inte ansetts vara en klassiskmodell. På Blocket finns det ett par gamla annonser med V8:or. De begär 30 resp 60000:-. I övrigt såg jag en 74:a med 4:a för 7000kr "körbar" samt en 74:a med 4:a (8900 mil) enbart grundlackad för 12000:- (ge mig ett bud!).Så det verkar inte som Mustang II är speciellt eftertraktade i Sverige. I Kalifornien är de väldigt billiga.Nu vet inte jag hur seriöst iordninggjord din bil är. Men jag skulle tro att den är värd mellan 20-30000:-Citat från Mustangens historia: http://hem.passagen.se/fadern/" Med V8 var det kanske lättare att acceptera den lilla kompakta Mustangen, men nej, detta var ändå ingen Mustang som Mustangälskaren såg den!" Citera
Gäst December 31, 2003 Report December 31, 2003 Tjena,Offbeat Trading AB, Järfälla..dom har en 65:a grön Ford Mustang cab till salu för 335 tusen spen!!!och förra ägaren var min farsas polare som sålde den 94:a för 125 tusen å det är han som har renoverat bilen å allt titta själv på www.bytbil.se Citera
Recommended Posts