Jump to content

Recommended Posts

Jag undrar vad en Ford Mustang egentligen är värd. I Sverige varierar begärt pris på fina standard hardtopmustanger med 289/302 från 80000 till 120000 kr. Bilarna brukar då ha hyfsat fin lack, krom, inredning och får väl antas fungera OK mekaniskt. Har sett både dyrare och billigare men de flesta brukar begära strax under 100000 oavsett årsmodell.

Självklart förstår jag att skick och utrustning har mycket stor betydelse. Men om skick och utrustning är likvärdig, vilka årsmodeller är mest attraktiva och därmed dyrast? Vad skiljer i pris mellan likvärdigt utrustade bilar, som är i likvärdigt skick?

Om en 65:a HT med 289 och AT i fint bruksskick är värd ca 100000:- Vad är då en 67:a, resp 69:a och 71:a i samma skick värd?

Jag antar att den äldsta modellen är värd mest. Kan det skilja ca 10000 mellan varje bilmodell?

Jag har oxå funderat på detta och hört att folk sagt att 64-66 är dyrare än 67-70 vilket jag tycker är en smak sak.. Jag menar det skiljer tre år på en 64a' och en 67a' och det tillverkades många fler 64-66 än 67-70!!!

Hej.

Hela karusellen med priser på Mustang styrs av värdet på en

mycket fin eller helrenoverad Mustang 64½-66HT,FB,CAB.

Förklaringen är enkel denna årsmodell räknas till Mustang-

historiens KLASSIKER.

Om inte denna årsmodell tillverkats så fanns helt enkelt

inte MUSTANG.

Att priset inte går att sätta på en Mustang är att den tillhör

måste ha bilar idag.

Min erfarenhet när det gäller priser på Mustang är att om

någon har fått 150.000.- för en 65HT i mint eller mycket

fint skick så tror alla som har en 65a och vill sälja att den

också kan få 150.000.- fast änn Mustangen är långt ifrån lika

fin.

Prisbilden idag är ca:120-150.000.- för en mycket fin 65HT

för en FB 65-66 i samma skick så är priset uppe i 180-200

och för en cab i samma skick och år 200-250.000.-.

Idag är det också så att många har fått intresse för andra

generationen 67-68 och dessa ligger inte långt efter i pris

det är samma sak här efterfrågan.

Nu skall vi inte glömma att det finns specialare i alla årmodeller

och dessa kan betinga ett avsevärt högre pris.

Vi som har senare årsmodeller av standard typ får i fort-

sättningen känna oss distanserade med det är tur att det

finns ett biligare alternativ för dom som inte har gott om

pengar och vill åka MUSTANG:wink:

Så sant som det är sagt. Personligen tycker jag ändå att 67 och 68 var de finaste Mustangerna. Lite pilsnerstuk över de äldsta modellerna.

69:an som jag har köpt är väldigt fin framifrån med de dubbla lyktorna. Var det enda året med den fronten?

Och om man har riktigt dåligt med pengar men ändå vill åka mustang så köper man en 87-93:a...

Min är i mkt bra skick och jag gav 40000kr för den, ett bra pris för en 92:a som gått strax över 10000mil och har en V8:a som går mkt bra....

Vill även påpeka att denna modell av mustang är mycket underskattad!

PILSNERSTUK!!!! :shock::shock::shock:

Det var det värsta jag har hört :wink:

En sak man helt klart kan se på priserna på Mustang, är att 69-70 kommer starkt. Det är väldigt stor efterfrågan på de modellerna nu, därmed skjuter även priset i höjden. Det räcker att det sitter lite extra klistermärken (läs stripes) på huven på en vanlig HT så kan man begära 10.000:-mer.

/Fredrik cmc 863

Ägare till en 1966 PILSNERHÄCK GT cab

Det här med priser är ju tvådelat.

Det är klart att det är trevligt om man säljer bilen och får bra betalt.

Men priserna har ju stuckit iväg nåt kopiöst.För 10 år sen kunde man köpa en fin HT för 40 tusen,idag får man inte ens en holk för det priset.

Så broblemet är att hitta några vettiga objekt för rimliga pengar idag.

Det där med pilsnerstuk det var det j%##?gaste.

Sedan är ju det här med renovering av en hyfsad bil, det kostar på om man skall göra ett riktigt jobb.

Det är lätt att plöja ner 50.000 - 60.000:- i en Mustang i fälgar, inredning, krom, lack m.m. (mycket godis finns det). Det är ju pengar som man gärna vill ha igen vid en eventuell försäljning.

Jag har tittat på -64-66 cabbar för +200.000:- där jag LÄTT hade kunnat stoppa in ytterligare 40.000kr utan att den för den sakens skull hade hamnat bland de finaste mustangerna i sverige, är ju ingen MCA-domare, men visst ser jag skillnad på en fin mustang och en FIN MUSTANG.

Jag har fortfarande inte släppt det där med pilsnerstuk. :cry::cry::cry:

Må så gott och må oktanen vara med ER! :D

Jag är ledsen om jag formulerade mig lite vulgärt.

Jag tycker ändå att 64-66 är lite rak i linjerna. Det är ju gamla Dodge Dart också...

Men det är tur att smaken är olika. Annars skulle 64-66 kosta kanske dubbelt så mycket som idag om alla hade samma smak och ville ha just de modellerna.

Här har ni ett "pilsneråk"...Det är en 65:a för 2000$. Knappast prisvärd.

Pilsnerstuk har ju mer att göra med skicket än formerna på bilen varför jag formulerade mig fel. Jag gillar linjerna bättre på 67/68 än 64-66 om ni förstår vad jag menar.

ni talar om priser för mustanger i de flesta årsmodellerna men min hör jag aldrig. Jag åker kring i en ny renoverad Musse HT -74 (har varit runt på flera meetings i sommar). Jag undrar vad ligger en sådan i för pris klass?

Renoverings målet var en snygg bruksbil men den blev bra och fin.

// Micke

Om man får tycka...

Bilen ser fin ut. Men Mustang II har väl ännu inte ansetts vara en klassisk

modell.

På Blocket finns det ett par gamla annonser med V8:or. De begär 30 resp 60000:-. I övrigt såg jag en 74:a med 4:a för 7000kr "körbar" samt en 74:a med 4:a (8900 mil) enbart grundlackad för 12000:- (ge mig ett bud!).

Så det verkar inte som Mustang II är speciellt eftertraktade i Sverige. I Kalifornien är de väldigt billiga.

Nu vet inte jag hur seriöst iordninggjord din bil är. Men jag skulle tro att den är värd mellan 20-30000:-

Citat från Mustangens historia: http://hem.passagen.se/fadern/

" Med V8 var det kanske lättare att acceptera den lilla kompakta Mustangen, men nej, detta var ändå ingen Mustang som Mustangälskaren såg den!"

  • 2 months later...

Tjena,

Offbeat Trading AB, Järfälla..

dom har en 65:a grön Ford Mustang cab till salu för 335 tusen spen!!!

och förra ägaren var min farsas polare som sålde den 94:a för 125 tusen å det är han som har renoverat bilen å allt titta själv på www.bytbil.se

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...