Anders cmc1611 July 13, 2007 Report July 13, 2007 Hejsan !Vid senaste besiktningen mättes CO halten upp till 9,3 ganska mycket över alltså.Förgasaren är Autolite 4ports orginal på 68 mustangen, vad kan man göra åt detta Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 13, 2007 Report July 13, 2007 Dålig service av ASB, du skall justera luftskruvar påförgasarens framsida nederkant mot insug, det sitter två stycken en secundär och en primär blandningsskruv. Börja med att skruva in båda helt, innan du gör detså skall du också räkna varven som du skruvar inhåll reda på detta. Räkna var skruv för sig och skriv upp, sedan du gjortdet så kan du till en början grundinställa, förts med att skruva ut båda lika 2-2½varv på båda. Prova att starta upp, i många fall kan det räcka med detta, kör motorn varm. När motorn är varm kan du prova att skruva in denhögra skruven framifrån sett försiktigt tills motorn gårojämt skruva ut ½varv, gör likadant med den vänstra. Nu är det inget som säger att detta är allt, det finnsfler varianter men du kan börja med att prova detta. Jag har lite förgasarfakta som jag kan maila dig om duär intresserad. Citera
Anders cmc1611 July 18, 2007 Author Report July 18, 2007 tack för instruktionerna och har du info att maila vore det kanon Citera
Ronnie S July 18, 2007 Report July 18, 2007 Eftersom din CO-halt var så väldigt hög kan det även bero på tex läckande flottörventiler. Då blir bränslenivån i förgasaren för hög, och motorn får för mycket bensin. Det bästa är i så fall att köpa en renoveringssats (med packningar, flottörventiler mm) och gå igenom förgasaren. Prova dock först med att justera blandningsskruvarna, som Lasse föreslår. Citera
Toni CMC1361 July 24, 2007 Report July 24, 2007 Om det bara gäller besiktningsresultatet... kan du göra som jag: Häll i ett par liter etanol (E85) i tanken. Jag fick 0,1 i CO-värde!!!Jag har en Autolite 4100 -66. Citera
Recommended Posts