berne October 6, 2003 Report October 6, 2003 Det skall finnas en skruv i dörren, så att man kan få ner rutan längre och komma åt att byta lister( de håriga listerna överst i dörren som sluter om rutan) Kan någon upplysa en okunnig om vilken av dörrens skruvar det rör sig om? Citera
jorsei October 7, 2003 Report October 7, 2003 Hej.Har för mig att den sitter mitt på dörren ungefär.I närheten av om det nu var veven eller öppningshandtagen.Jorma Citera
fast66 October 7, 2003 Report October 7, 2003 Hej, det var ett tag sedan jag bytte mina filtlister, men om jag minns rätt så tar man bort gummistoppet som sitter där rutan bottnar. Då kan man veva ned den extra bit som behövs för att komma åt att ta bort filtlisterna.Hoppas jag minns rätt. Citera
jorsei October 7, 2003 Report October 7, 2003 Hej.Gummistoppet sitter väl på en vinkel som man kan lossa på och sänka,om jag inte minns fel. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 7, 2003 Report October 7, 2003 Hej.På 65-66 är det en liten plåtvinkel som sitter ungefär straxunder främmre skruvfästet på stängningshantaget.Det bästa är att demontera denna då går det att veva rutan ganska långt ner och filtlisten eller(skraplisten) gårlätt att byta.På 67-68 är det en gummiklos i botten på dörren som mankan demontera för att få ner rutan på samma sätt. Citera
Recommended Posts