Jump to content

Moraliskt dilemma


grufman

Recommended Posts

Nu får ni säga vad ni tycker.

Vi planerar att släppa omkopplingsinstruktioner för alla moderna ford lincoln och mercury-bilar.

Det ringer folk till oss vareviga dag och undrar ditten och datten om blinkers, p-ljus och allt annat. Dessutom finns det massor med bilar som tagits in till sverige och som konverterat av folk som inte vet skillnaden på plus och minus.

Tycker ni där ute att vi ska plocka fram den här informationen fritt till alla, eller är det något vi ska ta betalt för, exempelvis 295kr/bil?

Link to comment
Share on other sites

Hallo Grufman!

Jag är av den åsikten att man skall ta betalt för en kunskap

som man själv har har och kanske har haft kosnader för att få.

Om kostnaden 295 kr per bil är en relevant uppgift kan jag däremot inte svara på men det är väl betydligt billigare än att du bygger om bilarna.

Jag tycker Ni skall ta betalt. :--:--

Varför inte göra en omröstning i forumet.

Link to comment
Share on other sites

hej grufman! ringde till er för omkopplingen av bak lyktorna men ni svarade att det endast gick att köpa tillsammans med nya lyktorna men ni hade inga lyktor att sälja!!! jag frågade om jag kunde KÖPA!!! kopplingsschemat men det gick inte. är man så hjälpsam har man inte så stor lust att köpa något annat från er heller!! tänk ett steg längre en nöjd kund handlar mer och skaffar fler kunder!! :(

Link to comment
Share on other sites

hej grufman! ringde till er för omkopplingen av bak lyktorna men ni svarade att det endast gick att köpa tillsammans med nya lyktorna men ni hade inga lyktor att sälja!!! jag frågade om jag kunde KÖPA!!! kopplingsschemat men det gick inte. är man så hjälpsam har man inte så stor lust att köpa något annat från er heller!! tänk ett steg längre en nöjd kund handlar mer och skaffar fler kunder!! :(

Tyvärr har vi lite leveransproblem på bakljusfronten. Vi fick in en laddning för en månad sedan, som tog slut direkt. Vi räknar med att ha nästa laddning inom 1 vecka.

Link to comment
Share on other sites

Problemet är ju att det räcker med att en "betalkund" lägger ut informationen, så är den ute sen ändå. Släpp den fri, men få med er logga och kontaktuppgifter så gör ni garanterat goodwill för ert företag.

Gratis reklam är väl bra reklam?

Eller, åtminstone lämna med den "gratis" när kunderna köper någon av de nödvändiga produkterna från er...

//Jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...