Jump to content

Kromlister


Thony

Recommended Posts

Kromlisterna (sidolisterna bak) runt cabben på min 69:a är inte helt perfekta. Vet nån var man kan hitta dessa? Mittensektionen, den långa vid cabrutan har jag bytt, men de andra två finns fanken inte att hita....

USA- firmorna har dem inte, jag har letat som en liten datanörd.

Kan det gå att kroma om de jag har och vem gör sådant (helst i Värmland) och vad kan det kosta?

Kanske Ullman kan få fram ett par? Har inte ringt honom, borde nog det.

Tacksam för alla tips...

En annan notering: Äntligen så hade verkstaden tid med min framvagnsinställning. 400 spänn gick det på, för de pengarna fick jag banne mig en "helt ny bil"!!!

Tidigare var det ett äventyr att åka 100 med mussen. Igår testade jag rejält och nu går den väldigt stabilt och rakt. Tack Eric på Hagab i Hagfors, du är en klippa

Till sist, skulle någon vänlig själ kunna lägga upp en bild av hur handbromsvajrarna på 69 cab är dragna, anar att jag har en hemmagjord lösning på min bil, en lösning som iof är snyggt gjord och fungerar men jag vill ha det som Ford hade det.

Nog med frågor, reser bort nåra dar nu så ev svar från mig kan dröja fram mot helgen.

MVMH (Med vänliga mussehälsningar)

Link to comment
Share on other sites

Hej har själv försökt att hitta dessa lister och det verkar inte finnas någon marknad för att tillverka nya, klart det går att lämna in dom på omkromning men det är något slags gjutgods (zink?) och det kan vara lite problem med att få dom snygga beroende på hur djupa porer du har i dem. Priset beror mycket på hur lång tid det tar att slipa dem efter avkromningen. Mittenlisten är väl i rostfritt ? så den brukar vara fin i alla fall på 70:an.

Link to comment
Share on other sites

Hej, är en fullständig newbie på denna underbara bil (köpte min 67:a HT för en månad sen ungefär) och letar givetvis delar som alla andra. Kollade på mustangsplus och hittade dessa convertible well chrome trim till 1965-66 årsmodell.

http://www.mustangsplus.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=MPFMP&Category_Code=conv_molding

Är som sagt lite osäker på om det är det här du menar och om det passar men kolla iallafall, de har en massa godis...

/anders

Link to comment
Share on other sites

Har lagt ner timmar på att hitta dessa lister nytillverkade hos någon av USA-firmorna. Men de finns inte till 69 cab. Har heller inte lyckats hitta några begagnade. Till 64,5 till 68 går de att hitta - men sånt är livet när man skaffar sig en aningen ovanligare bil :--

För som alla vet så tillverkades det betydligt färre 69 cabbar än tidigare år och ännu färre 70:or för övrigt. Får glädjas åt detta och fortsätta leta :D

Skulle nån mot förmodan ha dessa lister liggande på hyllan och de är fina så betalar jag bra...fast inget fantasipris, då blir det slipning och omkromning av de jag har istället!

MVH

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...