Jump to content

Featured Replies

comment_43283

Fick nyss nöjet att prova en shelby. kan avslöja att det är en MYCKET potent och fin bil

Accelerationen får vem som helst att göra på sig (inget skämt)

Bromsarna tar extremt bra

Väghållningen är imponerande för att vara en mustang.

Trots detta går det aldeles utmärkt att köra den fram och tillbaka till ica för att handla mat, helt ok när man kör den normalt mao.

Så om ni där ute får möjlighet att prova eller åka med någongång - missa inte chansen. det är en fin kärra!

  • 1 month later...
comment_44488
Fick nyss nöjet att prova en shelby. kan avslöja att det är en MYCKET potent och fin bil

Accelerationen får vem som helst att göra på sig (inget skämt)

Bromsarna tar extremt bra

Väghållningen är imponerande för att vara en mustang.

Trots detta går det aldeles utmärkt att köra den fram och tillbaka till ica för att handla mat, helt ok när man kör den normalt mao.

Så om ni där ute får möjlighet att prova eller åka med någongång - missa inte chansen. det är en fin kärra!

Ja den går ju halvbra! OK, vår bil är inte helt standard längre men ändå... 'Gullabo' körde superstage idag: 1.22.93! 0-100 gick på 4,36.

För en jämförelse med tidigare testade bilar kolla http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

comment_44493
skulle va kul o se va min bil klarar av i SuperStage :--

Verkligen! Och nu vet jag var ribban står till nästa år ;)

Några 650hästar blir det nog inte, men ca 550hk, mindre vikt, bättre viktfördelning och lite annat så är det inte omöjligt :)

Tror att nästa års banträff kommer bli grymm!

mcetuna: Har du konverterat D-specen till coil-overs eller? Vad hade du för belägg? Vilka däck? Och så måste jag fråga vad du hade för vikt?

comment_44494
skulle va kul o se va min bil klarar av i SuperStage :--

Verkligen! Och nu vet jag var ribban står till nästa år ;)

Några 650hästar blir det nog inte, men ca 550hk, mindre vikt, bättre viktfördelning och lite annat så är det inte omöjligt :)

Tror att nästa års banträff kommer bli grymm!

mcetuna: Har du konverterat D-specen till coil-overs eller? Vad hade du för belägg? Vilka däck? Och så måste jag fråga vad du hade för vikt?

Hmm, vet inte riktigt om D-spec... Det är Steedas hela paket med Hypercoil fjädrar 250lbs fram och 162 lbs bak samt övre infästningar. Hawk HP plus belägg (street/performance) fram, original bak. Pirelli Pzero D6 slicks 265 breda runtom. Vikt ca 1750 kg utan förare. Ca 58% vikt fram...! Har bara telefonrapporter om körningen (Johan Oscarsson var där med bilen) så jag får återkomma med mer detaljer.

Finns nog mer kapacitet i bilen ändå. Vi hann inte få på 'Torque box brace', bredare bakdäck skulle nog inte heller skada (vi körde originalfälgar 18x9.5 tum), den är mappad för originalstift, tunen för kallare stift har gissningsvis lite mer förtändning och ett par hästar till? Bilen är dessutom ganska oprövad, alla inställningar 'höftades till' igår kväll och vi hann inte provköra...

/Svante Gallby

comment_44532
Är ganska säker på att jag är mest hästkraftstinn... Gäller bara att få ner dom i backen också..!

/Nicke

Ja, kan berätta en liten story om hur lätt det är att gå vilse: Innan vi fick hem alla grejer så testade vi bilen med Tokico/Hypercoil fjädringen samt en predator tune, kanske 540 hp. Yokohama Advan A048 R-däck 265or. Fästet i bakvagnen var totalt obefintligt. Vi skyllde på de hårda däcken... Det visade sig senare att när vi sänkte bilen (ändå måttligt bak) så har bilen vid gaspådrag vilat på gummistoppen i bakvagnen, vi körde i princip utan bakfjädring!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...