Peter CMC1869 September 12, 2007 Report September 12, 2007 Har PDB (fram) och det finns inte mycket mellan ingen broms och totalbroms. Jag har lärt mig köra med det nu, men dyker det upp något oväntat på vägen så man måste bromsa fort så låser man garanterat hjulen direkt. Vilken del styr detta? Vad behöver jag byta ut? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 15, 2007 Report September 15, 2007 Hej.Har du kollat upp huvudbromscylindern, hur länge hardu haft felet, har du eller någon annan fixat med bromsar. Felet kan uppstå om man har fel typ av hbc till bromsar,d.v.s en hbc som är för trummor går inte att kombinera med skivbromsar. Citera
Peter CMC1869 September 15, 2007 Author Report September 15, 2007 Den har varit så sedan jag köpte den. Vad ska jag kolla på hbc för att se om den är fel eller inte? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 15, 2007 Report September 15, 2007 HBC till skivbromsar har en större och en mindre behållareför bromsvättskan, en tillverkad för trummor har samma storlekpå båda behållarna. Alltså skivbroms hbc har den främre mindre behållaren koppladtill bakbroms och den större bakre till frambroms, det har hänt att man kopplat dessa ledningar fel alltså växlat plats. Citera
Peter CMC1869 September 15, 2007 Author Report September 15, 2007 Jag kollar detta i morgon. Hur olika ser en hbc för Skivor/trummor och Trummor/trummor ut? bilder? Citera
Janne Holm CMC1740 September 16, 2007 Report September 16, 2007 Det verkar som de ser likadana ut http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=m-cylmen jag ska gå ut och titta på mina om det finns någon märkning jag har enhbc för trummor runt omVar ut och kolla men de är lika stora på trummor tydligenkatalogen kanske bara hade en bild Citera
Nenne September 16, 2007 Report September 16, 2007 Mustangs Plus använder samma bild för flera huvudbromsylindrar, Mustangs Unlimited har lite bättre bilder.http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... rcylinders Citera
ThomasFB September 16, 2007 Report September 16, 2007 Ingen som har en idé? Har du rätt modell bromsklossar och om det är olika modell på in o. utsidan bör dom vara rätt vända? Om osäker, forska lite på nätet och köp nya belägg, dina kan vara av fel material osso. Kolla bakbanden också. Citera
Recommended Posts