Tommyax September 17, 2007 Report September 17, 2007 Kände mig tvungen att bereda plats i garaget för Cougarn.Vågar inte ha den ståendes på Logen i Lagårn längre då det börjar bli kallare och mössen söker sig innåt i både hus och bilar. Hittills har jag inte sett nått sånt i mitt garage.Men när svets och slip jobben tar vid på mussen längre fram så får Cougarn eventuellt rullas ut i en snödriva.Tommy. Citera
Janne Holm CMC1740 September 17, 2007 Report September 17, 2007 En vacker bid hur ett garage ska fyllas Citera
Gtttggg September 20, 2007 Report September 20, 2007 Men när svets och slip jobben tar vid på mussen längre fram så får Cougarn eventuellt rullas ut i en snödriva.Tommy. Citera
Tommyax September 21, 2007 Author Report September 21, 2007 Ja det projektet har det mesta i innehåll, därav införskaffandes av cougarn, vill ju köra lite med.Då 4 barn, sambo med eget företag och jag med resande jobb tar tid, vilket gör projektet utdraget. Det positiva är att delar kan införskaffas pö om pö och då känns det inte så kostsamt,,,Det är tänkt att bli en shelbyclone inklusive uppdateringar med chassi bromsar och styrning.Just nu är motorn på väg ur, framvagn klar med allt nytt eller blästrat sprickindikerat och målat,komplett styrning med grövre grejer från TCP, Shelby pitman arm = färre varv på ratten, kortare hårdare fjädring, KYB dämpare runtom, shelby sänkt, förstärkta bärarmar nytt skivbr. kit från SSBC.Skivbromsar bak har jag, men vet inte om de skall dit,, börjar tycka det blir lite "överkurs". Bakaxel 8" är renoverad 3:55, men lamelldiff ej inhandlad ännu,,, Bladfjädrar nya med reverse eye = sänkning skall på.Motorn 302 skall ses över klurar på en ev. strokning 347.Skall kläs med Shelby LF och Ventilkåpor, vad annars.RPM kit från Edelbrock finns hemma. H pipa och headers.Manuell Toploader sitter i nu, men blir nog T5:a framöver.Subframeconnectors, Montecarlostag finns och skall på.Interiören blir svart std rakt igenom, ingen mittkonsoll etc.Träratt och Cobrahuvud som vxlspak knopp samt shelby pad på instrumentpanel och 2 mätare på A stolpe blir enda "blinget".Exteriört blir det GF huv med shelby -67 scoop, hoodpins, sidoscoop, GT grusplåt med 2,5" "billet" GT utblås. Shelby "billet" tanklock, LED bakljus.Bullitfälgar, finns inget alternativ som jag ser det., de sitter just nu på Cougarn.Shelby och GT ränder är givet.Till lack är det långt, och färgvalet ändras hela tiden.Från början var det enda som gällde candyapplered, men det blir det inte,, för vanligt helt enkelt.Just nu står det mellan 3 olika:#Pärlemorvit med röda stripes# Bullitgrön (som är orginal på denna) med vita stripes# Ford focus orangemetallic med silver stripes.På agendan just nu står blästring av motorrum laga lite hål där, byta lite golv sektioner, samt byta höger bakflygel, då nån tidigare ägare svetsat på nån okänd skärmkant med fel form.Har precis fått tag i en Tip-girl i nyskick för billigt pris, som jag köpte ihop med en kompis. Den kommer att vara till stor nytta när underredet skall göras i ordning och avgas medmera skall dras.Det är helt enkelt en Shelbywannabe..Sedan skall ju Cougarn i vinter få ny blå matta, beg (som nya) dörrsidor, uppfräshad inredning med blå vinyl och interiörfärg, höger racing backspegel vä sitter på, Eliminator Scoop, Spoiler, vinge. Samt Ford Racing polerade alu ventilkåpor. Nytt växellådsgummi/fäste, LED bakljus. Samt lite annat småpill. //Tommy Citera
Gtttggg September 21, 2007 Report September 21, 2007 Oj oj oj... det där lär ta tid att fixa iordning på din HT pga det är hel del jobb + du har annat omkring dig pga jobb, kids etc. Hoppas bilen blir klar innan du tröttnar på den. Citera
Tommyax September 22, 2007 Author Report September 22, 2007 Den risken finns alltid, men med en grabb på 17 och en annan på 13 så finns det vissa påtryckningar därifrån med att den skall bli klar.Sedan är alldeles för mycket pengar utlagda på den för att det skall gå att sälja utan att ge bort det, särskilt som den står nu,, och den tanken har hittills aldrig slagit mig.I e.m. blir det montering av LED bakljus på Cougarn, samt åtminstone påbörja demontering av fjädrar fram på densamme för en kapning av fjädrar ½-1 varv beroende på vad som krävs för att få den "rätta" stansen.Ungefär så här:http://i1.ebayimg.com/07/i/000/a5/6e/c877_1_bl.JPGTommy Citera
JanneJ September 22, 2007 Report September 22, 2007 Till lack är det långt, och färgvalet ändras hela tiden.Från början var det enda som gällde candyapplered, men det blir det inte,, för vanligt helt enkelt.Just nu står det mellan 3 olika:#Pärlemorvit med röda stripes# Bullitgrön (som är orginal på denna) med vita stripes# Ford focus orangemetallic med silver stripes.//Tommy röd är för vanligt, så tänkte jag också! ( inget ont om alla som har röd bil, har själv haft ganska många) Min röst faller på Bullitgrön.En jobbarkompis har en sån där focus rs eller st eller vad det nu är, orange är den iallafall. Snygg färg, men om ett par år är den "häftig" som en volvo T-gul är idag.Personlig favorit är raven black med guldstripes och inget krom på bilen!Lycka tillJanne Citera
FastMagnus September 22, 2007 Report September 22, 2007 En något försoffad råttjägare som håller våra råttor borta kan tänkas bytas bort mot ett bromskit bak :-- hör gärna av dig om du ej monterar kitet kan jag vara intresserad senare i vinter (mycke NU) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.