Robban cmc 1103 September 17, 2007 Report Share September 17, 2007 Får väl börja med att tacka för ett bra forum med myckett nyttig information för en nybliven Mustang ägare.Har börjar plocka isär motorn för genom gång av bittarna, vill veta vad som sitter i.följande bittar finns Det är en 351c 4v tror det är en 73a HeadersTorker insug singel planHolly 650 vac blir kanske en 750 dpKam enligt följandeERSON HIGH PERFORMANCE HYDRAULIC FLAT TAPPET CAMSHAFTSBASIC RPM RANGE 3,000-6,000 DURATION ADVERTISED 296° IN 296° EX ADVERTISED DURATION @ .050" 228° IN 228° EX CROSS LIFT ,545"IN ,545"EXLOBE CENTER 108ADVANCE 0 C6 låda 3000 stall på turbin Sitter smidda högkomp kolvar i vet ej märke eller komp änBakaxeln tror jag är en 8" med okänt inehåll vet mer när den tas ner nu i vinter.Tror ni det är en bra kombo för en busbil som även ska kunna rulla på sveavägen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens-65 September 18, 2007 Report Share September 18, 2007 Jag hade inte satt den convertern i min bil om användningsområdet låg mer på gatan än på strippen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban cmc 1103 September 18, 2007 Author Report Share September 18, 2007 Jag hade inte satt den convertern i min bil om användningsområdet låg mer på gatan än på strippen.Det var kanske 2800-3000 är inte riktigt säker inte jag som köpt sakerna, men jag förstår hur du tänker. Mina bilar brukar sluta med plast rutor o superlättade men den här bilen ska inte förstöras i karossen. Men ifall det inte fungerar så får ja köpa en ny. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine September 18, 2007 Report Share September 18, 2007 Hejsan jag kör med en liknade kombination ca 2800 i stall 3,70 där bakduktigt riv i bitarna. om man vill går den loss på alla växlar ja den är diffad.skulle jag ändra på något så skulle jag öka stallet ännu mer.inga problem med 3000 på gatan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban cmc 1103 September 18, 2007 Author Report Share September 18, 2007 Hejsan jag kör med en liknade kombination ca 2800 i stall 3,70 där bakduktigt riv i bitarna. om man vill går den loss på alla växlar ja den är diffad.skulle jag ändra på något så skulle jag öka stallet ännu mer.inga problem med 3000 på gatan.Låter ju riktigt bra.. vet du på ett ugnefär vad effekten ligger på i din snurra? eller du kanske inte hade en 351c då blir det lite svårare att jämföra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine September 18, 2007 Report Share September 18, 2007 Jo det är en 351 cleveland 4v jag är alldeles för gammal för att gissa effekter.När jag har gjort någon förändrig på motorn brukar jag räkna antal meter svarta spår Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban cmc 1103 September 19, 2007 Author Report Share September 19, 2007 Jo det är en 351 cleveland 4v jag är alldeles för gammal för att gissa effekter.När jag har gjort någon förändrig på motorn brukar jag räkna antal meter svarta spår haha ja så kan man också räkna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine September 19, 2007 Report Share September 19, 2007 Jag tittade nog lite hastigt på din motorinfo,min kam skiljer sig en del.Jag har följande värden full Duration 284/296 vid 0,50 240/246 lyft 584/588 lobe 110 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban cmc 1103 September 19, 2007 Author Report Share September 19, 2007 Någon som sitter på något av dom program som finns för att räkna motor effekt, skulle vara roligt o vet vart men ligger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.