MadMac October 20, 2003 Report October 20, 2003 Har just plockat ner min 68 FB. Nu börjar det dra ihop sig mot en omlackering. Den ska ju även målas om inuti. Men det finns frågetecken...Har luskat rejält angående inredningsfärgen. Har laddat ner bilder på 2 st 68 Gulfstream-bilar. Men inredningen skiljer sig. Min bil är lackerad på insida av dörrar & instrumentpanel med "Britanny Blue". Bilen har lackats om både exteriört och interiört. Jag kan inte spåra vilken som varit orginalfärgen. Dessutom skall min bil ha en mittkonsol som nu är i "Britanny Blue" Men jag är inte säker på om den skall ha den färgen eller Gulfstream Agua. Vilken färg skall dörrar & instrument panel ha. Enligt bilens VIN-nummer ska inredningen vara Aqua, men jag har bilder på 2 oberoende bilar till salu i USA som är båda lite olika målade inuti. Är det någon som har koll på detta är jag mycket tacksam för att få veta. Man vill ju att bilen skall vara så original som möjligt. Citera
Taifun38 October 20, 2003 Report October 20, 2003 Ifølge manualen "How To Restore Your Mustang" skal en 1968 med exteriørfarve Gulfstream Aqua ha enten svart interiør (2A/6A) eller Aqua (2K/6K,#2K er for standard interiør mens 6K er for "Decor Group") Med Aqua interiør skal følgende deler skal være Dark Aqua Irid(R/M#5783); Instrument panel pad retainer,defroster louvers in crash pad, crash pad. Videre skal følgende deler være Light Aqua Irid(R/M#5742; Instrument panel assembly, steering column, quarter panel mouldings, console and metal door surfaces. På hardtop-modellene skal også rear window defogger grille, rear radio grille and rear window molding også være Dark Aqua Irid. Setebelter og teppe(matte) skal være Dark Aqua Irid.Håper dette kan være til hjelp! Citera
MadMac October 20, 2003 Author Report October 20, 2003 Tack för hjälpen. Det gav en hel del... Citera
Recommended Posts